Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Carina - 7 maj 2009 20:28

Din mamma hade sovmorgon idag, det går ju fortare då din mamma är själv. Din pappa ringde precis då klockan ringt och din mammas telefon hade inte laddats under natten. Det är fel på den ena laddaren och den fick din mamma tag på! Den är på rött så det var ju tur att den inte tog slut i natt…

 

Åt frukost och så körde jag till jobbet. Kom dit precis till klockan åtta som jag planerat, perfekt. Då jag kom till kontoret kom min kollega och gratulerade mig för idag är det din mammas namnsdag. Din mamma gillar ju att fira allt och paket framförallt. Det vet min kollega och nu hade jag fått ett liten paket. Det var jätte gulligt av henne och din mamma blev glad, det var ju oväntat. Fick även lite andra gratulationer och det uppskattas alltid.

 

Din mamma hade med ägg idag som jag kokade till förmiddagsfikan, din mamma borde inte äta så mycket mackor. Förmiddagen gick så fort och det var meningen att vi skulle gå med stavar men helt plötsligt var klockan kvart över tolv och din mamma skulle vara på möte klockan ett. Så vi fick skynda till Max och äta lunch och sen gick eftermiddagen ännu fortare. Din mamma skulle kunna jobba till åtta idag men gick hem halv sex. Imorgon ska vi på utbildning hela dagen och då skulle din mamma kunna jobba med annat men så är det.

 Din pappa visste dock inte att din mamma hade namnsdag idag, och han får så dåligt samvete då han inte kommer ihåg sådant som din mamma tycker är viktigt. Han sa ikväll att vi aldrig brukar fira namnsdagar med paket, men det har inte din mamma heller men det är väl aldrig för sent med en ny tradition… 

Din morfar ringde till din pappa och gratulerade din mamma på namnsdagen… han har fått telefon numret till din pappas telefon. Han har ett nummer som är som att ringa till en vanlig telefon och din morfar tror att det är så dyrt att ringa till mobilen och ringer hellre till en vanlig telefon. Nu var inte din mamma där men han pratade med din pappa istället. Det känns bra för din mamma att din pappa passar så bra in i din mammas familj. Din pappa känner likadant, han är så glad över att din farmor och farfar gillar din mamma. Det hade varit jobbigt om vi inte hade kommit överens men våra respektive föräldrar och släkt. Nu är det istället så att alla verkar så glada för din mamma och pappa skull, att vi har träffats och de ser väl naturligtvis att vi är så lyckliga tillsammans.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards