Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Carina - 28 maj 2009 21:58

Din mamma hade svårt för att komma upp idag, klockan fick ringa i en halvtimme och sen ringde din pappa. Då vaknade din mamma genast till och gick upp. Åt frukost och åkte till jobbet. Ännu en dag innan din pappa kommer hem. Din mamma var på gruppen och sen åkte jag till Ica och handlade mat till kvällen. Vi ska grilla med jobbet och din mamma vill grilla korv.

Idag berättade din mamma för ytterligare en i teamet och hon tackade så mycket efteråt för att din mamma delade med sig. Det känns bra att de på jobbet äntligen får veta. Imorgon ska din mamma berätta för mina kollegor då vi har chefsmöte. Din mamma fick mail idag från Riga. Det går lite fortare för de än i Sverige för här tar det lång tid att få reda på några prov. Vi var friska och vi har fått en donator. En 24 åring som ska ge ägg till oss och det är ju bra. Nu känns det bra, vi skulle få veta imorgon och nu fick vi veta en dag för tidigt och det gör absolut ingenting. Nu är det på riktigt och nu ska vi verkligen till Riga så nu gäller den 7 juni! Din mamma har ju kollat med sköterskan på jobbet så hon ska ge din mamma injektionen. Vad händer om din mamma redan är gravid?

Din mamma jobbade hårt hela dagen och ända tills vi precis skulle åka. Hann prata med din pappa i några minuter då han vara på Arlanda innan din mamma åkte iväg till grillpartyt. Men snart ska vi ses och din mamma längtar så och det gör din pappa också!

Vi skulle vara i Spikbodarna och där finns det skid- och löparspår. Korpen hade en stuga där som vi skulle vara i, vi skulle grilla ute och äta inne. Först skulle vi leka lite. Vi blev uppdelade och din mamma blev dam och först spelade vi kubb, vi gav upp ganska fort för det var motvind för ena laget och medvind för andra och inga pinnar föll ner.

Vi grillade istället. Din mamma fick inte plats med korven för alla andra hade tagit plats, de hade bara två små grillar. De hade även så vi kunde göra pinnbröd och det gjorde din mamma och det var jättegott. Till slut var även din mammas korv klar, jag skulle dela med mig till min kollega som inte hade hunnit handla något. Vi åt, drack och sjöng och hade allmänt trevligt!

Då vi ätit var vi ute igen och din mammas lag gick tipsrund och kastade pil. Vi blev kaffesugna så vi tog på oss och kokade kaffe och dukade fram. Din mamma hade eget te med sig och varmt vatten, det var bra för nu kunde din mamma bjuda de andra. Vi drack kaffe och då löste vi lite klurigheter. Efter det var det prisutdelning och din mamma kommer jämt tvåa då vi tävlar på jobbet. Nästa gång ska din mamma vinna… men man kan ju inte alltid göra det för vi tävlar ju i lag.

Din mamma längtade hela kvällen efter din pappa, inte kunde jag heller gå ifrån festen för att ringa till honom. Det är ju lite väl tonårsaktigt men jag skulle vilja. Då de delat ut medaljerna åkte din mamma hem, skyllde på att jag skulle prima. Din mamma fick sällskap och då jag lämnat den sista ringde jag till din pappa och sa att jag var på väg hem.

Din pappa var jätte trött och vi gick ner till husvagnen. Vi kramades mycket och det var helt underbart att ha han hemma igen. Vi fikade och sen gick vi och la oss. Vi pratade om Riga besöket och hur vi känner för det som hände där. Din pappa är inte så orolig utan säger händer det så händer det… det är precis som om det inte är något att prata om förrän det blir på riktigt, när vi väl är på gång. Nu kan vi bara hoppas och längta. Din mamma somnade i alla fall gott sidan om din pappa.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards