Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Carina - 12 oktober 2009 08:00

I natt har inte din mamma sovit mycket, jag har drömt mycket och varit vaken många gånger. Jag kollade på väggen och det var mitt i natten eller inte. I natt har jag provat sova med bh för det gör så ont i brösten då jag vänder mig om och det är säkert därför jag alltid vaknar på rygg.  Nu blev det mycket bättre men ändå vaknar jag. Drömde i alla fall att jag hade två bebisar som jag bar omkring på.


Så äntligen blev det morgon och din pappa vaknade då klockan ringde. Nu har vi bytt, din mamma är pigg på morgonen och din pappa trött. Idag var inte din mamma lika hungrig så din pappa fick äta sin frukost först innan han kom upp med min. Din mamma kände sig lite piggar idag än igår och vid tio tiden gick jag ner och kokte mig en kopp te till den sista mackan. Det gick bra och din mamma var nöjd.


Det hade snöat i natt och det ligger kvar lite här och där. Under förmiddagen snöade det riktigt ordentligt men det lägger sig ju inte då det är för varmt på marken, det tycker din mamma är synd. Gick ner och värme lunch och gick upp och åt. Så här tidigt har jag inte ätit lunch någon dag då jag inte har haft något på agendan.


Jag hann tom gå ut innan förlossningskliniken. Det var typiskt skånsk vinterväder idag. Snålblåst och lite snöblandat regn. Det var dessutom inget i brevlådan. Passade på att kasta skit i soptunna, tänk att det ska vara så svårt att få ut de påsarna. De samlas lätt på hög, en skitpåse hit eller dit i vår röra.


Idag har jag kollat kokböcker, vi ska ju börja laga riktig mat nu men har inte grunderna. Så nu har jag gått igenom lite recept och skrivit en handlingslista. Idag ska det bli Isterbands låda, fast jag ska ha falukorv i. Idag har jag inte mått illa en enda gång tills jag kom ner och började med maten. Åt en clementin och kan det vara den?


Din pappa kom hem tidigt. Han gick bort till grannarna och kollade om de ville komma på fika idag. Antingen är de inte hemma eller så har de gäster, och vi har varit där så många gånger på fika och nu vill vi bjuda igen. Det känns bra att bjuda hit folk då vi har ett kök, köksbord och köksstolar. Dessutom har vi fina koppar och en tekanna. Så de kom efter det att vi ätit och din pappa målat de sista bräderna.


Det var trevligt med lite gäster. De är så intresserade av Knoll och Totta och de längtar nog till lite barn i byn. Hon har flera barnbarn så hon vet… då de gått gick vi och la oss. Det är inte så mycket att göra, bygga eller ligga i sängen. Det är visserligen lätt att somna framför tv då man ligger i sängen men vad gör man då man inte har någon soffa…


Vi kollade på mat-akuten och man blir ju upprörd över vad man äter. Din mamma och pappa försöker ju tänka på vad vi äter, inte i allt men i mycket och det finns så mycket skit i allt. Din pappa tycker att det borde gå fler sådana program så det kommer upp till ytan.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards