Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Carina - 18 oktober 2009 23:45

Så här ser magen ut i vecka 16!  

Av Carina - 18 oktober 2009 19:15

Idag sov vi lite längre… din mamma väckte din pappa då klockan var 08.00 Din mamma drömde riktigt räligt på förnatten, en riktig mardröm. Fick ligga lite och verkligen tänka på något annat för att kunna somna om. Drömde mycket sen också men det var inga mardrömmar i alla fall. Din pappa gratulera mig på halvårsdagen, din mamma är nog den ända som firar det. Tänkte åka och handla en paket till mig idag men sa din mamma att han kan göra imorgon.


Idag skulle din mamma öva sig på att äta frukost nere. Så din pappa gick upp då vi legat och mornat oss och förberedde. Han bredde mackor till din mamma så jag gick ner till dukat bord. Åt en macka och sen gick jag upp och la mig lite i väntan på en till och en kopp te. Det gick bra. Då vi ätit gick din pappa ut och jobbade och din mamma upp för att vila.


Började sen städa där uppe och dammsugade, det är fullt med döda flugor överallt. Det är vårt nya nöje, flygmördare, varje morgon och kväll mördas det för fullt, ändå kommer det bara nya hela tiden. La mig emellan åt men det gick ändå bra. Fick ett sms av Inga-Britt då hon gratulerade mig på halvårsdagen, hon vet att din mamma gillar att bli uppvaktad, kul att hon kommer ihåg!


Gick sen ut för att kolla då din pappa flyttade husvagnen. Det är en liten milstolpe för oss, vi har ju ändå bott där i 13 månader. Din pappa har röjt framför husvagnen, för det har ju växt upp massa det sen maj-08 då vi satte dit den. Din mamma fick kolla så han inte körde in i några pinnar. Det såg lite farligt ut men det gick bra, din mamma fick följa med i bilen och sen fick jag vinka så han kunde backa in den på plats. Den står nu sidan om garaget, om det ska bo någon i den så är det lätt att bara dra ut en kabel och så har de värme. Din pappa har tömt vattnet där innan så nu kan den står där utan värme. Vi halade in alla sladdar så nu har vi inga sladdar ute och det känns skönt. Det är en jordkabel till friggeboden och i carporten har din pappa hängt en kabel som din mamma får ha till motorvärmaren. Nu har vi gott om kablar…


Din mamma mådde illa hela tiden då jag var ute och sa att nu är jag kräk sugen och din pappa sa att det är praktiskt att kräkas ute. Din mamma skulle in och fixa lite fika och då kom kräket… och din mamma spydde istället för att fixa fika. Undra om det kan vara för att din mamma har varit så aktiv idag och uppe tidigt med lite vila? Vi fikade och sen vilade din mamma och din pappa var ute igen. Han städade undan på tomten och det blev riktigt fint. Din mamma gick ut sen och planterade ljung i krukorna och det blev så fint. Städade lite mer uppe och sen åt vi mat. Det är lättare att laga riktigt mat på veckorna då jag är hemma själv och har mycket tid, när din pappa är hemma får jag hjälpa till med allt mycket hela tiden.


Vi fick upp en ytterlampa utan för uterummet så nu blir infarten också upplyst. Det har varit så mörkt när man kommer hem på kvällen och hittar knappt hem… Nu ska det bara röjas i garaget annars är vi klara uppe. Snöslungan har kommit upp och in i carporten så den är redo för snö och det är din mamma också. Vi fick också upp ljusstakar så vi kan ha tända ljus då vi äter, mysigt. Ska fixa upp ljus till ovanvåningen också så vi kan mysa där med.


Din mamma bakade pepparkaksbröd idag och det luktade jul i hela huset. Jag ska ha med till Inga-Britt och Britt-Marie och så ska vi äta idag. Så efter maten fikade vi och det var så gott. Din pappa satte ut byrån från tvättstugan i köket så vi kan ha kökssaker där i, vårt kök är än så länge litet. Det kom in en annan byrå från förtältet i tvättstugan. Nästa helg ska din mamma tömma kartongerna vi hämtade från stationen.


Vi badade, var för sig, vi får inte plats i det båda två. Kollade på tv och sen somnade vi gott. Måste ju vila för imorgon blir en tuff dag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards