Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Carina - 11 oktober 2009 08:00

I natt har din mamma sovit som en kratta, kollade på väggen om det var natt eller morgon. Då grannens lampor gör skuggor på väggen sidan om din mamma är det nära morgon och då det blir ljusare i rummet är det dags att få vakna. Din mamma vaknade före din pappa idag igen… och är då pigg och vill ha mat.


Din pappa for ut och jobbade, han ska spika fönster foder idag. Han har ju målat dem förra helgen och nu visade sig att det gick lite väl fort. Vissa var för långa, han hade mätt fel så nu fick han kapa dem och måla om igen. Så vissa foder kommer inte upp förrän nästa helg.


Vi åt rester till lunch för din mamma är ju inte så pigg då. Men vi hade fikat innan så vi var inte så hungriga. Din mamma var ovanligt hungrig idag, så din pappa fick fixa extra mackor till mig. Han satt där nere och fikade och jag här uppe, så vi får skrika till varandra. Din pappa orkar inte ta av sig sina skitiga kläder för att hålla mig sällskap.


Efter lunchen ville din mamma se Körslaget så jag fick städa uppe för att göra något. Rensade bort kläder, dels sommarkläder och dels sådana som din mamma inte kommer i numera. Såg till att våra kläd lådor blev bra och slängde en massa annat skräp. Gjorde i ordning en del men det ska städas ännu mer.


Din mamma gick ner och lagade mat. Idag åt vi riktigt tidigt, klockan var inte mer än halv sju. Det var insamling på tv och din mamma ringde så vi ska betala 500 kr till Världens barn. Din pappa var så negativ till detta i fjol men i år sa han ingenting. Vi åt och nu börjar din mamma nog ändå bli lite hungrigare. Vi drack kaffe direkt efter maten. Din mamma är ett riktigt kakmonster men din pappa är värre. Vi måste sätta stopp för hans kakfrosseri annars blir han tjockare än din mamma.


Din mamma hängde upp almanackorna på Ian och Alice och så spikade jag upp spik som vi kan hänga våra kläder på. Din pappa fick hjälpa mig då jag inte nådde. Han hängde också upp hängaren som man vädrar kläder på. Den får arrangera garderob till stryk kläder. Din pappa fick städa upp vid hans sida på sängen om ifall att din mamma får för sig att städa imorgon. Vi la oss och kollade på tv innan vi somnade.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards