Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Carina - 7 augusti 2009 13:49

Idag fick din mamma ytterligare en liten blödning. Nu var mer som en mensblödning, riktigt rött blod. Din mamma sa till din pappa att jag blir rädd när det kommer blod, det blir jag med sa han. Vi går som på nålar båda två. Din mamma vågar knappt gå på toaletten ibland… Vi vill ju så gärna att både Knoll och Tott stannar kvar hos oss. Tänk om det pickar två små hjärtan då vi gör ultraljud!


Nu skickade din mamma mail till Riga och undrade hur jag skulle göra. Din mamma var inne på familjeliv och skrev och fick tips om att jag skulle öka den ena piller sorten. Nu är din mamma så ordentlig och gör inte det så där huller om buller. Mailade det till Riga och hon sa att jag skulle öka så jag äter 4 sådana piller 3 gånger om dagen.


Det var bra att jag fick svar så fort så jag kunde börja äta mer redan idag. Din mamma var helt slut idag. Har varit trött, ovanligt trött. Var ute och plockade lite hallon på förmiddagen. Det var ju så mycket där igår och din pappa skulle tömma ut vattnet hos Astrid och Magnus så vi gick tillsammans. Din mamma orkade inte plocka alla bären utan gick upp till din pappa och höll honom sällskap. Då vi var klara gick vi och åt lunch.


Efter lunchen blev din mamma helt slut i rutan, helt yr. Det var som att vara full… gick upp till stugan och la mig. Var helt borta! Din pappa kom också upp och höll mig sällskap. Efter ett tag kom din farmor och undrade hur det gick för bärplockerskan? Där låg din mamma och din farmor erbjöd sig att rensa hallonen. Så din mamma la sig i soffan för att hålla henne sällskap. Din pappa gick ut sen och din mamma orkade ingenting. Till slut diskade jag men orkade knappt packa.


Efter middagen packade din mamma ihop och din pappa bar ut allt. Vi duschade och så var vi inne och fikade innan vi åkte. Det var skönt att få sätta sig i bilen och åka hem. Visserligen hade vi gärna stannat i en vecka till för det är så lugnt och skönt där uppe men det var skönt att få bara sitta stilla. Din pappa körde hela vägen hem.


Vi stannade i Strömsund och fikade och så kolla vi lite på båtar. Nu äntligen ser man hur fint det är där. Vi har ju stått där i vinter med meterhöga vallar, beck mörkt och då ser man inget. Nu var det riktigt inbjudande. Då vi närmade oss Östersund ringde din mammas piller klocka och vi hade inget kex så din mamma kunde inte svälja pillerna. Vi körde inom Statoil och handlade det nödvändiga och så åkte vi hem och pillerna. 


Din mamma ringde till barnmorskan i Dorotea, hon hade ju nattjobb på akuten också. Jag ringde två gånger men hon fick ringa tillbaka sen för det var många patienter där. Då hon ringde till slut och berättade att din mamma hade 1651 i Hcg värde. Din mamma har ju ingen aning om hur mycket man ska ha och frågade henne, hon sa att det var högt och då jag frågade om det var bra sa hon bara att jag fick kontakta min egen läkare och ta upp det. Din mamma blev genast misstänktsam... jag har läst på Familjeliv att vissa hade flera tusen i värden så nu blev din mamma besviken. Tänk om blödningarna idag har gjort att det gått åt skogen!!! Nu är det ju bara att vänta tills ultraljudet. Men din mamma ska kolla upp det mer... Godnatt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards