Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Carina - 11 februari 2010 20:45

Din pappa ringde och väckte din mamma på morgonen men det gör inget för din mamma vill höra hans röst. Vet ju inte när jag får höra den nästa gång, det brukar vara så fullt upp då han är iväg med jobbet. Passade på att gå ner och fixa frukost och sen jag ätit den sov jag igen. Idag har jag ju inget på agendan så jag kan vila mig i form. Var ju trött efter min utflykt igår. Det hände inget speciellt idag men än att din mamma gick ut och hämtade posten. Så jag fick lite frisk luft.


Din pappa kom med ett tidigare plan än väntat. Han bokade ju så sent eftersom vi inte vet vad som händer med Knoll och Totta och då var allt slut. Han hade ju tur som fick en plats med sista planet. När han nu kom till flygplatsen chansade han om att få en återbudsplats på 18 planet och det lyckades. Han fick sista platsen och ringde din mamma som fick boka om taxin.


Din mamma blev så glad då din pappa kom hem och jag hade varit iväg och handlat lite innan idag och då handlade jag semlor till honom. Din pappa älskar semlor och det är kul att göra honom glad. Så då han kom hem satte vi oss i uterummet och fikade. Då vi satt där ringde telefonen och det var May Gull. Hon berättade att din morfar hade dött… din mamma kunde inte förstå vad hon pratade om. Jag pratade ju med honom i söndags och då var han ju pigg och frisk. Han hade dött bara en halvtimme innan hon ringde.


Hon frågade först om jag din pappa var hemma och om han var hos mig. Ja, sa din mamma för annars hade hon inte tänkt berätta. Hon ville inte att din mamma skulle få fler besked ensam. Vilken tur att din pappa kom hem med ett plan tidigare.


Din morfar och May Gull hade varit hos hennes mamma under dagen och spelat kort. Då de kom hem hade de ätit och sen hade din morfar satt på kaffe och drack det framför tv vid sju tiden. May Gull hade suttit och fikat vid datorn. Då hon kom in strax innan halv åtta verkade det som om din morfar sov framför tv som han brukade men då hon tittade på honom så såg hon att han inte levde. Vilken chock! Din mamma kunde inte riktigt ta in det men May Gull skulle ringa tillbaka igen för det kom folk till henne.


Din pappa sa direkt att jag jobbar hemifrån imorgon. Han skulle egentligen till Sveg men det var redan inställt men han skulle ju ha jobbat på vanliga jobbet. Din mamma sa att det kan du väl göra men jag ska äta lunch med en familjelivs kompis. Jag förstod inte riktigt vad hon hade hänt och trodde fortfarande att livet var som vanligt. Vi pratade om det och din mamma sa om igen att jag inte fattade. Jag pratade ju med honom i söndags… Din mamma ringde din mormor och berättade, jag klarade inte av att ringa någon annan utan hon fick ringa vidare och berätta. Även hon blev ju chockad.


May Gull ringde igen och vi pratade vidare och din mamma började inse vad hon sagt. Hon berättade att han varit tröttare sen jul men han hade inte klagat över att han mådde dåligt. Han hade ju bältros nu sist och det tar ju på krafterna och så väntade han på en operation av ljumskbråck men de hade ju kollat hjärtat och det var bra.


Din mamma kände sig bara tom då jag la mig. Den största sorgen var ju att din morfar aldrig fick träffa något levande barnbarn. Han som hade längtat så efter sitt första levande barnbarn. Han var dessutom för ung för att dö ifrån oss. Troligen kommer din mamma inte riktigt fatta detta helt förrän jag kommer hem till Skåne. Det var svårt att somna, tårarna kom hela tiden så din mamma fick läsa en stund. Det räckte inte utan jag fick somna med mp3 spelaren i öronen.

Av Carina - 11 februari 2010 19:30

Idag somnade min älskade pappa in. Han hade varit i farten hela dagen och bryggde kaffe på kvällen och en kvart senare var han död. Troligen en rejäl hjärtinfarkt.

Han var så otroligt barnkär och hade längtat länge efter barnbarn, han fick ett som inte fick leva och ett till dog i magen och nu väntade han på att få ett levande om några veckor. Han hann aldrig träffa vår klimp i magen.

Han hann inte heller komma upp och se på vårt hus som vi bygger.


Det var en skön död för honom men allt för tidig. Han skulle bli 70 till hösten och var pigga och aktiv. Han har ju länge haft problem med hjärtat men hade precis gjort ett ultraljud på hjärtat och allt såg bra ut.


Det värsta är att jag sitter här och om nån vecka kan jag ju inte flyga och jag hoppas med hela mitt hjärta att han kan bli begravd i april då vi kan komma ner och Knoll förhoppningsvis är ute och mår prima.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards