Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Käre Gabriel och Valdemar 28 juli

Av Carina - 28 juli 2010 10:45

  

Idag fyller er syster 5 månader, lilltjejen har blivit stor. Hon vaknade redan kl 8 och er mamma fick gå upp. Hon är glad som en lärka men vill inte äta. Hon äter lite och sen ligger hon där och strålar.  Våra gäster kom in och vi åt frukost. Idag verkar det bli en helt underbar dag, solen skiner och då blir livet mycket lättare. Då vi ätit gjorde de sig i ordning och packade. Signe somnade och er mamma satt på altanen och drack en kopp te till. Vilken lyx med altan!


De åkte hem och er mamma gick in och gjorde ingenting en liten stund. Signe vakande och fick gröt och välling. Er mamma upptäckte att jag var jätte hungrig och åt lite gröt. Er syster låg på babygym och hittade nya saker. Hon låg där och lekte medan jag åt men sen började hon blir trött. Hon höll på att somna men jag bytte på henne och la ner henne i vagnen. Vi gick en lite längre tur men oj vad med flugor det var. Jag blev ju varm och då flockades de kring mig. Då vi kom hem hade Signe vaknat och jag gjorde mat till henne. Hon bara skrek och ville inte ha mat, inte napp, inte ligga, inte sitta… nä, ingenting. Jag lyckades hålla henne glad ibland men sen skrek hon igen. Jag undrar om hon har ont i magen? Jag gick med henne och till slut så somnade hon nästan. Jag la ner henne i sängen och hon somnade.


Vi blev lite sinkade av att er syster inte är på hugget. Vi mötte er pappa då vi körde och han skulle hem och sova lite. Det blev lite sent igår och så vill han köra motorcykel. Vi handlade jordgubbar på Rödön och sen körde vi till Anna. Micke, Erika och Anton var där så vi blev dit bjudna på middag. Det var helt underbart väder, det är nog första gången på dessa 11 år som jag varit i deras stuga då det inte är några myggor. Vi satt ute och det var helt perfekt, barnen badade i poolen och de pratade med Signe. Båda är så försiktiga och Signe gillar ju barn så hon var så glad över att de pratade med henne.


Vi satt där ute och pratade i en timme eller så innan vi gick in och åt. Då kom er pappa, Anton hade sett framemot att få kolla på motorcykeln så han frågade när er pappa skulle komma. Vi åt och pratade vidare, och Signe började skrika. Hon skrek sen i någon timme… hon gick från famn till famn och var tyst ibland men sen började det igen. Er mamma gjorde mat till er syster klockan fem och den åt hon klockan nio… hon vill ha vällagrad mat! Då hon väl åt somnade hon, hon sov lite mellan varven innan också. Er pappa hade åkt hem vid halv tio och nu tänkte vi också åka men då piggnade Signe på sig och vi stannade. Hon fick mer mat och sen somnade hon som en stock. Vi packade ihop och åkte hem, då var klockan nästa elva.


Nu är det skymning på kvällen och det är man inte van vid. Er mamma blir då så rädd för alla älgar som ska komma upp på vägen. Men vi mötte inga denna kväll heller. Signe sov hela vägen hem och efter jag bytt på henne somnade hon gott i min famn. La henne sen i sängen och hon sov vidare. Er mamma var också trött och gick och la mig strax efter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards