Alla inlägg den 19 november 2010

Av Carina - 19 november 2010 11:15

Nu vill Signe vakna tidigare och tidigare, idag försökte jag få henne att sova längre men strax efter sju fick hon komma upp. Hon får då komma upp i sängen och så får hon ligga där eller sitta då jag vilar vidare. Klockan åtta tycker jag är en bättre tid. Jag läste ett inlägg från i augusti där jag skrivit att Signe vaknat tidigt, redan åtta. Det är slut med sovmornar nu. Däremot så sover hon ofta efter frukost en stund. Då får er mamma en ensam stund med tekoppen och Internet.


Provade lägga henne, vi ska ju iväg och äta lunch med er pappa och träffa bilhandlaren. Då behöver hon vara utvilad. Hon fick leka en stund på golvet i köket och sen la jag henne igen och då somnade. Hon sov sen i nästan två timmar. Vi skulle ju träffa er pappa men hon sov. Han ringde hem och er mamma sa att jag ringde då hon vaknar, just då vaknade hon och vi bestämde att träffas en halvtimme senare på Svenssons på Frösön. Er pappa var där före oss. Vi beställde mat och så fick Signe mat. Där var en liten adoptivpojke i Signes ålder som var från Afrika. Er mamma undrade om Signe skulle tycka att han var annorlunda om de hade träffats. Han var mycket mörk men undra om Signe först skulle se att det var ett barn? Det hade varit lite spännande. Pappan verkade så otroligt stolt över pojken, tror det är en pojke då han hade en blå overall…


Vi körde till bil affären. Nu var äntligen vår bil klar, det var något fel med diesel pumpen. De hade svårt att hitta felet men till slut så. Det visade sig också att det var små gnagare som knaprar i bilen… blev lite förvånad. Vi ska fixa så det inte kommer djur in i carporten, det finns tydligen en låda med ljud som de inte gillar. De skulle bara tvätta den… det behövdes så det gör ju inget, men en bra service. Vi träffade säljaren och så kollade vi lite på bilarna som var inne. Er mamma vill ha en annan ratt, en sådan vi har i lånebilen här. Jag har alltid så kalla händer men den gör att jag inte behöver ha vantar. Han lurade på oss lite mer saker men vi beställde en ny bil. En Audi Allroad, vit denna gång med, vi har ju varit nöjda med det nu. Det blev lite extra grejor denna gång också men nu är det väl ändå meningen att vi ska ha denna längre. Det är ju större bagage i denna och det behövs, för i vår bil så får vi bara plats med vagnen och inget annat i kofferten. Nu när jag packade in vagnen i vår bil upptäckte jag att den var mycket mindre, tänk så lätt man vänjer sig.


Vi beställde en bil och sen körde er mamma och syster till stan och er pappa tillbaka till jobbet. Vi skulle hämta ut pengar, pumpa hjul, till apoteket och handla lite annat och så skulle vi fika. Signe somnade nästan direkt då jag la henne i vagnen så jag gick från banken till apoteket så hon kunde få sova i fred. Jag köpte en dosett till alla mina piller, näsdroppar och Alvedon till Signe och en nagelsax. Då vaknade Signe… vi gick in för att fika på Törners. Då ringde er mormor och tackade för presenten. Vi pratade en stund. Hon hade ramat in ett kort på Signe som hon fått på posten. Hon hade varit hos er nästkusin då hon fyllde ett och hon hade då sett kortet på Signe och Leia och även hon tyckte att de var lika. De skulle åka till tyskland över helgen.


Det blev ingen fika där för det fanns ingen plats. Vi gick istället och handlade en jeans kjol till Signe och ett par lackskor. Så söta… upptäckte då att anledning till att hon var gnällig kan vara att hon var varm. Vi var inom babyproffsen för att handla på rea men det började visst inte förrän nästa vecka men handlade två Birger. Det var egentligen Bolibompa draken men han såg ut som Birger. Ingrid ska få den ena och Signe den andra. Nu var klockan så mycket att vi bestämde oss för att åka hem istället för att fika. Er moster ringde och meddelade att hon kom helgen efter och det passar ännu bättre. Ringde er pappa och kollade om bilbarnstol. Jag vill att han åker till babyproffsen nästa vecka på visning.


Nu är isen nära på sjön. Det är dimmig varje dag då sjön kyls av. Er pappa var hemma och mötte oss i dörren då vi kom hem. Signe hade fått bokklubbspaket idag och där var en julskiva men texter i en bok och en annan fin bok. Perfekt för er mamma kunde inte komma ihåg några julsånger då vi skulle sjunga i bilen. Er pappa gjorde mat till oss och jag gav Signe mat. Hon svepte en burk med fisk och sen då vi åt fick hon en leverpastej macka.


Hon var trött men hon var ändå uppe till efter sju. Det blev bad av föräldrar idag och så kollade vi tv och lekte med var sin dator. Signe sov orolig och vi var inne varje kvart och gav henne nappen. Till slut gav er mamma upp och tog upp henne. Hon sov men hon fick väl lite trygghet och sen gick det bra för henne att sova. Er mamma och pappa var uppe ovanligt länge… efter tio.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards