Alla inlägg den 7 november 2010

Av Carina - 7 november 2010 10:45

Nu är det inga sovmornar enligt er mammas mått längre. Signe vaknar ungefär halv åtta varje dag och ligger ibland kvar till åtta. Idag var vi alla uppe halv åtta och då blir ju dagen lång. Vi hinner mycket… fast många småbarnsföräldrar tycker väl att halv åtta är sovmorgon. Vi tog ändå det lite lugnt på förmiddagen. Då Signe somnade kollade vi på Äntligen hemma innan vi satte igång. Er pappa städade igen på golvet i badrummet. Er mamma var i vardagsrummet och röjde och Signe satt mitt i mellan.


Idag kom fönster påsadlingarna upp i badrummet. Det ser så mycket trevligare ut då allt det svarta försvinner. Det är lite jobb men det går bra. Det var ju en del bankande och då hämtade er pappa Signes hörselskydd och de gillade hon att ha på sig. Er mamma röjde i vardagsrummet och rätt som det var efter lunch blev jag så kallsvettig och började må illa. Provade att sätta mig i köket men jag var tvungen att lägga mig ner. Efter en stund trodde jag att jag var bättre men fick springa och hämta hinken. Det var som om jag var åksjuk. Jag spydde aldrig men jag åt inget mer efter lunch. Så er pappa och Signe fick roa sig själva. De åt middag och badade och er mamma låg i soffan. Undra om det är spriten igår? Kanske östrogen pillerna är boven… kollade upp och mådde inte så här illa förra året förrän efter Riga besöket.


Signe är så glad för att vara med pappa och jobba. Hon sitter där med hörselkåpor och är lika nöjd då han går ut i garaget och kapar bräder. Hon sitter i er pappas gamla barnstol som vi fällt ner, då blir där ett bord till henne som hon kan ha saker på. Hon pratar så mycket nu, det bara väller ur henne. Ibland kommer det mamma eller dadda men frågar man var mamma är så vet hon inte. Men hon vet vem pappa är!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards