Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Sover för lite

Av Carina - 4 december 2011 20:00

Vi har haft några jobbiga nätter. Men det är nog den sammalagda bristen på sömn som fick mig att tappa tålamodet i torsdags. Grät halva dagen. Er pappa har börjat jobba mer nu och han jobbade torsdag och fredag. Då är jag dessutom snällare mot er pappa på natten. Vi har delat upp så vi tar var sitt barn på natten. Irma är min för hon ammar ju gärna. Jag får ofta gå upp fler gånger än er pappa men det går fortare att somna henne. Elvira har varit omöjlig att somna. Hon äter och är pigg och lägger man henne så skriker hon. Nu har er mamma fått somna henne då er pappa är trött och grinig på kvällen. Sen ska jag upp först igen då Irma ofta vaknar först. Det tycker jag inte riktigt är rättvisst och jag känner en viss stress inför det.

Natten mellan torsdag och fredag var mycket bättre. Jag var då bara uppe och ammade en gång. Hade redan på torsdagen bestämt att jag och småtjejerna skulle åka till stan på fredagen. Vi kom upp i god tid och åkte in till stan. Handlade lite julklappar, en födelsedagspresent till er pappa och Maja och adventspresenter till oss.

Det gick bra för oss förutom att tjejerna inte var så intresserad av att äta då jag serverade dem mat. Så jag kan ta mig ut på stan fler gånger. Då vi kom hem var de vrålhungriga så jag fick skynda mig att göra mat. De satt kvar i sina bilbarnstolar och fick var sin flaska som jag bullade upp med hjälp av en kudde. Var sen beredd för Ljusdalsbesök!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards