Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Carina - 9 juli 2012 13:30

Idag gick vi ut till friggeboden då vi började bli hungriga. Elvira vaknade vid halv sju men fick sova hos mig så vi sov en timme till. Då vi gick upp kollade vi lite på tv och sen kom Signe upp. Jag började tömma diskmaskinen men sen blev jag hungrig och tog på Signe stövlar och jacka och sen gick vi ut till friggeboden.  Då sov de två där ute och vi väckte dem för vi ville ha frukost. Signe tyckte det var spännande att vara där ute och Irma och Elvira lekte lite på golvet. Efter frukosten svor jag över min dator igen… den är nästan död. Snart om inget annat för jag kommer nog att kasta ut den genom fönstret eller tvätta den i maskinen. Nästan alltid står det Programmet svarar inte. Får vänta hela tiden på att få upp internet, word, mail… och sen svara det inte och jag får vänta igen. Det gör mig förbannad.  Er pappa skulle kolla vad vi ska handla till skotergaraget. Vi får ju hjälp nästa vecka och behöver handla virke och lite annat. Jag gick sen ut i garaget och började flytta kartonger. Jag tänkte ha allt i varmgaraget så jag kan rensa där. Gjorde ett tillfälligt bord som jag kan ha där så länge. Er pappa kom in med Signe, småtjejerna somnade direkt i vagnen. Signe och jag var och gav rådjuren och hönorna mat. Vi hade bröd hemma som vi inte tänkte äta upp. Vissa var gamla, andra inte goda och de sista blev inte bra igår då jag bakade. Jag rensade bland böckerna och nu har jag många påsar som ska till loppis. De andra ska jag ha ute i garaget och ta fram då jag har tid att läsa. Signe är inte riktig pigg och hänger på mig som ett plåster. Det är jobbigt då jag inte kan göra något utan att jag har henne runt benen. Då jag var klar med böckerna och hade stoppat kläder i soppåsar så gick vi in och gjorde lunch. Signe åt med god aptit så det verkar ju lovande.

Stina ville ha fika sällskap och vi hängde på. Er pappa ville så gärna handla virket idag fast jag tycker vi kunde vänta. Nu såg han sin chans. Han följde med och fikade men sen körde han och handlade. vi fikade och sen var vi ute och Signe och Nils fick leka. Det var en rolig rutschkana där, gungor och en lekstuga. Det var inte varmt idag och jag frös. Jag gödslade igår men sen har det inte kommit så mycket regn. Nu höll de tom på att klarna upp. Vi stannade för länge, Signe somnade på vägen hem och det trodde jag var behövligt men i efterhand skulle hon inte fått sova så länge. Då vi kom hem började jag med maten och undrade vart er pappa tog vägen. Inte svarade han i telefon heller och tiden gick. Då han äntligen kom hem fick han ta över och jag gick ut för att klippa gräsmattan. Vi har ju gödslat gräsmattan tidigare och där växer det. Nu när det har regnat så har det växt ännu mer. Jag fick passa på att klippa nu när det inte regnade. Jag fick pausa för mat men sen gick jag ut igen. Alla i familjen åt fläskpannkaka. Småtjejerna äter bättre om de får samma mat som oss. Signe åt en stor portion igen. De andra kom ut då jag höll på att klippa och nu har även pinnarna kommit ner till träden. Gräsmattan är också klippt. Nu hoppas jag bara att det ska regna så gödningen inte bränner gräset.

Då vi kom in blev det kvälls fika. Våra små tjejer äter mycket på kvällen. Först middag, sen gröt och sen välling på det. Inte så konstigt att de inte är hungriga på morgonen. Vi tänkte att de fick vara upp tills de stupade idag. För nu är det Elvira som somnar först, både Irma och Signe har svårt för att komma till ro. Det gick inte bra med läggningen idag. Signe rev i sönder papper då jag matade Elvira och jag blev förbannad på henne. Hon tar ofta i sönder saker, är klåfingrig och tar i sönder böcker och mycket annat. Jag blir så besviken på mig själv då jag tappar tålamodet med henne. Ibland retar denna tvååring mig till vansinne. Hon är som ett plåster på mig och låter mig sällan vara i fred. Hon är otroligt mammig fast jag så ofta blir arg på henne. Idag hade jag svårt för att hålla tårarna borta då jag var så arg inombords och samtidigt besviken på både mig och henne. Jag hade svårt att inte visa det och hon kände säkert det och därför blev hon väl ännu trotsigare. Jag berättar för henne att jag älskar henne men inte hennes förstörarmani. Hoppas morgondagen blir bättre. Min mp3 spelare fungerar i alla fall idag, tack och lov.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards