Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Carina - 16 juli 2012 22:30

Ännu en bygg dag och en fin dag. Det är inte så varmt men det är soligt och det regnar inte.  Vi var uppe tidigt idag. Elvira hade 39,5 i feber och vaknade tidigt. Signe vaknade också och jag fick sova med henne en stund. Då väckte Elvira Irma så vi var uppe redan innan sex. Det är tidigt… ingen ville somna om. Det var bara att bjuda in våra morgonpigga gäster på frukost redan klockan sju. Irma och Elvira var ju inte så pigga då längre om man så säger. Signe kom upp då de andra hade gått ut men hon ville inte ha frukost. Småtjejerna lekte och jag plockade undan. Det tar mycket tid att göra allmänna göromål. Nu kom vi upp så tidigt så när jag tänkte börja med lunchen var klockan inte mer än nio… då brukar vi sitta och äta frukost. Så idag hann vi men lite annat. Vi var hos hönorna och visade upp dem. Småtjejrena somnade och jag hittade på lite nytta. Astrid lekte med Signe. Till lunch åt vi fläskpannkaka och Astrid hade ätit det på vägen hit och hon hade blivit så besviken. Nu fick hon en god fläskpannkaka. Efter lunch åkte jag, Astrid och tjejerna till Hara brygga. Stina och barnen kom också dit.

Vi fikade först och sen ville Signe bada. Först gick hon i med skor och allt, sen tog hon av sig kläderna ett efter ett och sen var hon helt naken och badade. Hon doppade bara rumpan och gick i med fötterna. Efter en stund klädde hon på sig igen och ville åka rutschkana. Hon klädde nästan helt på sig själv, duktiga tjej. Hon och Nils åkte rutschkana men det var inte varm i luften. Det är 15 grader i vattnet och lika kallt i luften. Så vi åkte hem och Stina och barnen följe med. Barnen lekte lite men sen då det blev lite väl mycket bråk åkte de hem. Vi gjorde mat och åt middag. Vi kunde sitta ute idag med. Det går framåt med skotergaraget. Det går riktigt fort så nu bestämde de sig för att åka hem imorgon troligen på eftermiddagen.

De jobbar länge nu på kvällarna och jag får ta mycket av jobbet med barnen. Astrid hjälpte mig att bada alla barnen. De fick bada i stora badet och Signe badade hela tiden. Först fick Irma bada och hon är vild i badet. Hon plaskar och sitter inte still. Hon fick sen bada lite i baljan med olja i. Jag tog sen på blöjan och Astrid fixade resten. Nästa på tur var Elvira och hon är inte lika glad för att bada men nu går det bra. Hon leker med leksakerna och är nöjd. Signe klev själv upp i lillbajan utan att jag såg det, gangster! Men det gick bra och hon fick också ett oljebad. Då er pappa kom in blev det matdags för de små. Er pappa är slut och får sova då barnen somna. Då sitter jag uppe själv som vanligt och njuter av stillheten och ensamheten.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards