Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Carina - 13 juli 2012 23:45

Fredagen den trettonde… tur man inte är vidskeplig. Vi var hemma på förmiddagen. Det var inget kul väder för rätt som det regnade kom det en skur… Vi städade lite för vi ska ju ha gäster idag igen och det blir nog en trerätters idag igen. Fast vi inte har hela byggdagar blir det lite gjort varje dag och till slut blir det något av det. Er pappa håller på att koppla kopplingar i toan på garaget. Några kopplingar varje dag men snart är det klart. Vi åt lunch och jag förberedde för kvällens middag. Vi hade tänkt åka på Afternoon te på eftermiddagen men vädret lockade inte så vi tog Frösö tornet istället. Jag har aldrig varit där tidigare. Vi skulle träffa Anna och Pernilla där och vi kom först. Signe sov i bilen så hon fick sova där tills de kom. Deras barn sov också vi stressade inte in. Er pappa var hemma med Irma och Elvira.

Då vi väckt barnen gick vi in och det var nog tur för sen kom det en rejäl skur. Det kom en sådan på eftermiddagen också. Jag hade precis lagt ut Elvira och Signe var också ute. Jag skulle bara in och hämta Irma och sätta på henne en jacka. Då jag kom ut kom det droppar stora som fem kronor och jag fick skynda mig in i carporten. Jag fick torka av sitsen för det kom så mycket regn. Vi fick sen vara i carporten tills skuren var över. Signe satte sig i sin vagn medan jag drog de små tjejernas vagn lite fram och tillbaka. De somnade och då skuren var över så gick vi in. Nu kom det en lika rejäl skur men nu satt vi inne på ett kafé. Vi fikade och sen åkte vi hissen upp och kollade utsikten. Fast det var dåligt väder så såg man ändå ganska långt. Man såg till Sunne kyrka och det är nästan hemma hos oss. Vi åkte sen hem till oss och började fixa maten.

Det blev Bruschetta till förrätt. Barnen fick en enklare variant då ”pålägget” låg sidan om mackan. Alice ville se på film och vi letade upp några. Hon blev inte nöjd förrän vi satt på Dumbo som hon såg förra gången hon var här. Signe satt där med henne en stund men egentligen gillar hon inte att titta på tv överhuvudtaget men med Alice är det ju annat. Vi åt grillade kycklingspett med hemma odlade potatis. Även detta smakade mycket bra. Då vi ätit var barnen ute och lekte i köket och vips hörde vi ett vrål. Ingrid hade fått en otroligt stor och otäck bula i pannan. Troligen var vår dotter inblandad för hon skämdes då vi kom men Alice sa att hon hade ramlat. Signe kan också ha blivit rädd. Det blev ett besök på akuten men de kom hem fortare än fortast. Vi hann knappt med. De kom in direkt, konstaterade att den var ful men att det troligen var ofarligt. Hon skulle observeras under kvällen. Så de kom hem till efterrätten. Den hade jag lagat efter Mat Tinas recept då hon lagade mat med Johan Glans. Det var en fruktkompott och så Nutella grädden som vi även gjorde igår. Detta smakade hur bra som helst. Vi drack lite kaffe och te och sen vi pratat en stund packade de ihop och åkte hem. Ingrid verkade inte må dåligt och det kändes ju bra.

Pernilla hjälpte mig att blåsa min dator och installera om den. Det kanske man inte ska göra fredagen den 13 men det gick bra. Så nu äntligen kanske min dator vill som jag igen. Jag har flyttat alla dokument och bilder till vår trådlösa hårddisk. Nu fick jag installera om lite men det var det  värt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards