Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Pluggar igen...

Av Carina - 21 oktober 2013 20:43

Jag bestämde mig för att ha en pluggfri helg, det fanns inte tid för pluggande för den delen. På lördagen fick Thomas bygga lite. Trappan är nu nästan klar i kallgaraget. Signe hjälpte till lite och gav pappa bultar och skruv. Det tyckte hon var roligt och hon sa: pappa behövde min hjälp! Thomas gick ut efter frukost och byggde och vi stannade inne. Barnen lekte och jag tog hand om vinterkläderna. Nu är de framtagna och sommarkläderna uppe på loftet. Nu fick vi plats att äta i uterummet igen.

Det blev lite gjort inne på förmiddagen. Oj, vad med tvätt vi hade... jag tvättade hela helgen och ändå har jag mycket tvätt kvar. Har hittat en fläckknapp på tvättmaskinen och den gör nog lite nytta med en maskin tar 3 timmar att bli klar! Vi åt lunch och sen gick vi ut. Barnen var lyckliga över att få komma ut och slogs om vem som fick komma ut först. Vi plockade undan lite för vintern, tömde det mesta ur sandlådan. Jag gjorde äpplepaj till fika och sen var vi inne igen och gjorde nytta. Er pappa och Signe var ute och byggde.

Det blev en lugn kväll och på söndagen skulle jag baka tunnbröd med kafferepsgänget. Söndagarna sover barnen lite längre och det gjorde de även idag. Igår vaknade Elvira redan innan sex och det är tidigt. Vi gick dock inte upp tidigare!

Jag åkte iväg och bakade tunnbröd. Det blev 14 kakor och nu ligger de i frysen. Vi var hos en pappa till en i kaffereps gänget. De hade en elektrisk ugn och det var smidigt. Det skulle man kanske köpa sig en?

Det var kul och jag mindes en del sen vi bakade hos farmor. Efteråt fikade vi med tunnbröd och muffins. Det var en rolig aktivitet.

Jag körde hem och då hade vi gäster. Vår "momma och moffa", denna gången hade de bättre chans att träffa barnen och de verkade verkligen barnkära. De tog egna initiativ till kontakten med barnen. Er pappa diskuterade även lite teknik och motorer...

Er pappa hade städat då jag var borta. Vi åt middag och sen åkte jag iväg igen, nu på styrelsemöte på Ö-barna. Det blev en konstig dag.

Idag har jag jobbat och det känns som jag inte aldrig kommer att få en ärlig chans att komma ifatt. Jag är ju en chef och innan var de tre! Det känns som att jag inte fått förutsättningarna för att göra ett bra chefsjobb. Funderar ännu mer på att byta jobb. Det går inte att jobba som chef om man inte jobbar heltid och vill lägga all tid på jobbet. Får hålla ögonen öppna...

Ikväll har jag börjat plugga och nu har jag en ny strategi. Det verkar ju viktigt att kunna ord så jag kör på den iställe!! Får se hur det går. Jag har skickat en förfrågan om jag kan tenta i Östersund. Det hade varit skönt att slippa åka till skåne igen. Jag kan ju inte vara borta så länge ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards