Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Besök

Av Carina - 27 oktober 2013 20:41

I helgen har vi haft besök av Inga-Britt och Kjell. Det har varit otroligt roligt. De dök upp till en sen lunch igår och vi hade Linas matkasse och hade redan bestämt matsedel. Det blev ju lite sen lunch så vi hoppade över fikat och gick ut istället. Barnen var lite främmade i början men det gick snabbt över. Det var inget skönt väder ute, det var skånsk vinter. Snålblåst och småregn... men vi tog in lite utesaker och solen kom fram lagom då vi kommit in igen. De köpte med sig en pumpa som vi glömt köpa och vi karvade ut ögon, näsa och mun. Vi satte sen ljus i den och tände innan vi gick in och ställde den utanför köksfönstret. Vi gick in och nu hade barnen upptäckt att det fanns en lektant och en lekfarbror. De fick var sitt paket som innehåll en lerburk och en pixibok. Det blev till att leka med lera. Vi letade upp lite fler färger och det gjordes bollar,figuer och pressades ur en lite maskin. Jag gjorde middag. Inga-Britt hade med sig förrätt och efterrätt. Vi åt och allt smakare bra. Barnen fick kolla lite barnprogram innan det blev sängen. De hoppade popcornen ikväll för de hade ätit så mycket efterrätt.

De somnade på två röda alla, SIgne sa: mamma jag är inte trött och somnade 5 sekunder senare. Vi satt uppe och pratade och fikade. Upptäckte att vi skulle få sova en timme extra i natt och det gör ju inget. Men innan vi la oss vaknade Elvira. Tog upp henne och hon var otröstlig men då tog Thomas henne och gick mot sovrummet och hon tystnade direkt. Då han la henne i vår säng somnade hon på två röda... I natt kom även Signe in och la sig och då fick Elvira komma till sin egen säng igen. Jag vaknade redan klockan sex men lyckades somna om men klockan sju  hade min kropp sovit färdigt. Jag känner av höfterna då jag ligger för länge.Vi hämtade in de andra tjejerna vid halv åtta och låg där alla och mös. De tycker det är lite spännande att ligga under täcket.

Vi åt frukost och sen börjades det leka igen. Då passade jag och Thomas på att gå ut och göra lite nytta. Så mycket man hinner på några timmar så man är barnfri. Jag städade upp i hobbyrummet. Er pappa lastade om virket i kallgaraget. Jag hämtade sen in alla utemöbler och annat som var ute som skulle in eller kastas. Vi hjälptes åt att få upp allt på vinden. Därefter städade vi ut mycket från kallgaraget. En del hamnade uppe på vinden och annat fick andra platser. Skidorna kom upp på väggen och även släpvagnen fick plats där inne efter städningen. Det kändes otroligt häftigt att få så mycket gjort. Barnen hade varit på utflykt nere till sjön och i skogen och var nöjda då de kom in. Vi åt lunch och sen lektes det en stund till innan vi fikade. Då vi fikat klart körde gästerna hem och vi vinkade av dem i uterummet. Därefter pluggade jag en stund och pappa och barnen såg på film och lagade mat. Barnen fick bada efter maten och idag blev det Saltkråkan och popcorn. Även idag somnade de ovaggade.

Det har varit en härlig helg men imorgon är det vardag igen... Thomas är hemme hela veckan och det känns konstigt. Jag ska jobba hela veckan men istället vara ledig lite nästa vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards