Alla inlägg den 1 november 2013

Av Carina - 1 november 2013 20:26

Nu är äntligen helgen här och jag är helt slut. Jag har jobbat heltid denna vecka men kommer att vara ledig två dagar nästa vecka istället. Jag har varit helt slut hela veckan och idag kunde jag inte läsa klart för Singe för jag somnde med boken i hand. Vilken tur att hon var lika trött. Thomas är ute med jobbet och äter och jag slappar i soffan. Jag har pluggat en kväll i veckan och ska plugga mer i helgen. Jag håller på att förhandla om att få tenta i Östersund. Det hade ju varit skönt att slippa åka till Skåne för jag har inte tid att stanna där och då kan jag lika bra bli kvar hemma.

Nu börjar det närma sig vinter. Det har ju snöat några dagar och nu jobbar jag i ett snösäkert område. Det gillar jag. Än så länge är det inte så kallt och det lägger sig inte men snart så...

Det känns så skönt att det är klart ute för vintern. Det ända som ska göras i helgen, eller som måste göras ute är att bygga in min äpplebuske. Så älgar och rådjur inte äter upp den!! Nu när jag flyttade mina kärleksört närmare huset har inte rådjuren ätit upp dem. Grönsakslandet skall också grävas upp i helgen. Nästa år ska vi odla mycket mer morötter och mindre annat som ändå inte växer så bra!!

Nu måste vi städa inne... det är skitigt och rörigt överallt. Farmor och farfar kommer en helg i november och då ska vi bygga igen taken i skrubbarna uppe så vi inte får in några möss och kan använda dem. Vi ska ju också göra rum där uppe. Signe och Elvira stör varandra så mycket på natten. Vaknar en vaknar båda medan Irma sover gott i sin säng. Hon kommer nästan aldrig in till oss medan Elvira sover där jämt...

Jag hoppas verkligen jag klarar denna tenta! Jag måste helt enkelt klara det... tänk om jag skulle få titulera mig Beteendevetare eller Fil kandidat i pedagogik!! Äntligen skulle jag tänka... började plugga 1996!!

Jag köpte mig ett par fina stövlar en dag. Gick in på skoaffären och bad om hjälp. Hon plockade fram två par och båda passade och jag köpte de dyraste för de var skönast. Det är läderstövlar som passar som höststövlar. Goretex och snygga, köpte till en ullsula då det blir kallare. Nu kan jag vara snygg i både byxor och kjol. Jag som har så tjocka vader kan tom ha jeans i stövlarna. Helt underbart!
Thomas går ner ett kilo i veckan och är så duktig på att träna på crosstrainern ute i garaget. Jag går också ner i vikt men inte lika fort och det känns lite jobbigt. Det passar nog mig rätt så bra med 5:2 light. Jag äter mycket mindre överlag nu än innan och ändå inte hungrig. Försöker tom dricka vatten!!

Vi har Linas matkasse som vi får varannan vecka och det är jag så nöjd med. Det är god mat och vi handlar bara varannan vecka. Tjänar massor av tid. Man får nya recept tips hela tiden. När vi hade gäster förra veckan hade vi matkassen och det är kul att bjuda på god mat!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards