Alla inlägg den 11 november 2013

Av Carina - 11 november 2013 20:34

Jag tänker allt ofta på om man borde arbeta eller inte? Vi har var sitt chefuppdrag och det passar inte in i vårt liv nu. Jag känner mig otillräcklig på alla plan. Just nu är det ännu värre eftersom jag dessutom pluggar. Man stressar för att hinna allt på jobbet och sen blir man stressad av att man måste komma iväg för att inte missa färjan. Vissa möten får jag lämna innan de är slut för jag måste passa färjan. När man kommer hem ska det fixas mat till hungriga vargar och så kvällen att bli lugn och mysig fast vi alla är trötta. När barnen somnat, i bra tid numera, är jag helt slut och orkar knappt ta ett bad! (dusch är inget alternativ för mig om det finns ett badkar i huset).

Nu måste jag dessutom använda all min tid att tänka på min tenta. Antingen plugga eller ha dåligt samvete för att jag inte pluggar. Det ligger över mig som ett mörkt moln. Jag tänker nu även, tänk om... jag inte klarar den på lördag! Jag hade i alla fall turen att få tenta i Östersund, det känns otroligt skönt att slippa få åka iväg.

På lördag efter jag tentat ska jag släppa plugget helt och hållet. Klarar jag inte den nu så får jag ta en annan kurs helt enkelt och plugga något nytt. Sen ska jag ägna mig åt mitt hem. Jag vill få i ordning här hemma, rensa upp bland barnens kläder och leksaker. Tömma ovanvåningen så vi kan sätta upp väggar och dörrar där. Helgen efter jag tentat kommer farmor och farfar och tar barnen så vi kan bygga rum där uppe. Vi kommer att få så mycket gjort. De kommer redan på torsdag och då har vi tre dagar att göra nytta på. Vi ska ju även umgås med dem men får vi några timmar varje dag så kommer det att bli bra.

Tillbaka till mitt arbete. Just nu känns det jättebra, har haft lite roliga möten nu och det känns kul men jag tror inte på att arbeta deltid som chef. Jag tror inte heller på att man ska arbeta heltid som småbarnsförälder. Jag vill inte det i alla fall! De växer upp så fort och jag har arbetat mycket i livet...

Vi får väl se vad som händer i framtiden. Klarar jag tentan har jag i alla fall en titel!!

Nu ska jag träna med Paolo Roberto...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards