Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Käre Gabriel 24 april

Av Carina - 24 april 2008 21:46

Inatt gick jag upp och letade upp öronproppar, din pappa snarkar och jag tycker att det blir oftare och oftare. Men sen somnade jag gott med din pappas arm omkring mig och sov gott. Vaknade före din pappa idag för det blev så ljust i rummet och så spelade radion. Din pappa brukar vakna innan radion startar men inte idag. Låg och myste lite innan din pappa gick upp och gjorde frukost. Din mamma låg kvar en stund innan hon gick ner och höll honom sällskap. Jag äter lite frukost med honom så vi får ses även på morgonen.Då han åkte till jobbet gick jag upp och la mig igen, tittade på TV och sen somnade jag en stund igen. Sov en timme och sen tittade jag mer på TV och kollade mina mail. Gick upp och började skriva här. Har inte haft energi för det innan men nu tänkte jag att jag måste, glömmer ju så lätt bort vad man gjort. Åt lunch som bestod av gröt och mackor och drack te. Då jag skrev om min födelsedag grät jag hela tiden. Jag önskar så mycket av hela mitt hjärta att du Gabriel var här, vill ibland inte förstå att du inte finns. Känner då verkligen hur orättvisst det är att du inte fick leva med oss. Skulle vilja bli förbannad och slå ner något men det hjälper ju inte, du kommer ju inte tillbaka för det.Funderade idag på hur jag kommer att reagera om jag blir gravid igen. För jag är inte rädd för att bli gravid men hur kommer jag att känna då jag verkligen är det. Kommer jag att låsa in mig och hoppas att inget händer? Kommer jag att stå utanför dörren på BVC varje dag? Hur blir det då jag gå in i vecka 35 då du Gabriel föddes? Man kan ju inte veta, man kan bara hoppas att det går bra nästa gång. Vädret är otroligt vackert och jag hade tänkt att jag skulle gå ner till Kvissleby, skulle posta ett brev och handla lite. Jag hittar ju bara bilvägen här så jag började med att gå lite vilse men det gjorde inget. Jag hittade nämligen fullt med tussilago och även vitsippor! Att det fanns tussilago visste jag med att det hade kommit vitsippor hade jag inte hört, snön har ju precis försvunnit!! Jag har ju fått en ny fin telefon med en fin kamera i så jag tog några kort, otroligt vackert, speciellt vitsippor tycker jag.Gick sen på rätt väg som jag hittade och letade efter fler vårtecken men det fanns bara tussilago. Hade lite väl mycket kläder på mig för efter vitsippeupptäckten tog jag av mig jackan och efter ett kort tag tog jag även av tröjan. Det är ju 15 grader men man har ju inte vant sig ännu. För en månad sedan var det ju fullt vinter! Och vi åkte skoter… Gick och kollade lite i Kvissleby city. Det går fort men det är lite avlångt. Gick bort till simhallen för att kolla öppettider och priser. Gick sen in på ICA och köpte kuvert så jag kunde skicka iväg en nyckel som hamnade i min ficka…tur att de hade reservnyckel… Gick in och handlade lite också. Köpte lite dricka för det var ju som sagt varmt idag.Gick sen vilse igen…hittade en annan väg som verkade vara bar men jag hamnade på fel sida om järnvägen så det vara bara att gå tillbaka igen. Blev då lat och gick längs E4:an ett tag men sen hamnade jag rätt igen. Hittade då videkvistar som jag knyckte och sen hittade jag blåbärsris som jag också knyckte. Tog sen en extra sväng om tussilago och vitsippestället och plockade lite av dem också. Det är uppför här så det gick tungt hem men jag var ute i 2 timmar och det var skönt.
När jag kom hem var jag hungrig! Så jag åt först frukt men fick till slut ta några mackor för att lindra hungern. Har inte varit så hungrig på länge, kanske ett bra tecken. Men jag hade ju jobbat för lönen…Satte mig för att skriva här igen. Din pappa skulle inte komma hem förrän efter 18 idag så jag hade tid på mig.  Pratade med Marianne på jobbet innan idag. Hon gratulerade till att vi gift oss! Det är kul att de verkligen blir glada över detta, de på jobbet har ju ändå fått vara med från början och hört mycket om din pappa fast att de inte träffat honom så ofta. Pratade med henne ett tag, de vill komma och hälsa på och nu är jag ju knappt hemma förrän efter den 5 maj. Jag vill gärna att folk hälsar på mig bara de inte kommer får många åt gången. För det var på gränsen då jag fyllde år, jag vill ju inte heller ha kravet på mig att vara värdinna. Men för min väg tillbaka är det nog väldigt bra att de från mitt jobb kommer till mig innan jag kommer till dem för det blir för mycket att träffa alla på en gång. Pausade lite med att laga mat, vi ska ju bli bättre på det och nu när jag är hemma så ska jag försöka laga mat och lära mig att planera bättre. Idag blir det lasagne. Jag har iaf börjat med att lägga upp grönsaker direkt på tallrikarna för då blir det inget över som man måste kasta efter några dagar i kylen… Tömde diskmaskinen och tänkte att det som varit naturligt innan nu måste planeras. Jag måste lägga upp dagarna med vad jag ska göra annars försvinner bara dagen förbi till ingenting. Jag fungerar inte som jag brukar och kan inte ta ansvar ens för mig själv. Så fort jag får krav på mig fungerar jag inte längre. Utan det får bli som det blir, och din pappa ställer inga krav på mig nu när jag är hemma utan han blir glad över vad gör istället för att klaga på det jag inte gör och det känns bra. Skrev vidare i bloggen. Har börja kolla bakåt hur jag skrivit och har redigerat lite här och där. Ni kanske inte går tillbaka men jag vill ju att det ska vara rätt sen när jag skriver ut det och spara det i min Gabriel pärm som jag ska göra så småningom. Kollade även upp vilken församling vi kommer att tillhöra då vi flyttar norrut. Troligen kommer vi att tillhöra Sunne församling och den kyrkan ligger bara några få kilometer från oss och där finns en minneslund. Har skickat mail till dem om lite frågor jag har om begravningen. Vi ska snart boka den så alla som vill har chans att komma upp. Då din pappa kom hem ringde precis telefonen som idag varit ovanligt tyst. Det var nästa Marianne på jobbet. Jag blir lika glad varje gång det är någon som ringer till mig som inte brukar ringa. Hon gav mig så mycket fin feedback på mitt jobb som chef och det är ju alltid kul att höra. Pratade också om vilken mysig stund vi hade på tisdagen, sista dagen jag jobbade. Hon kände ungefär likadant som mig och det var egentligen första dagen då jag verkligen kände att jag längtade efter att du Gabriel skulle komma. Att jag såg framemot att du skulle komma och att jag skulle vara hemma med dig.Vi pratade även om pensionärerna på jobbet och att de också frågar efter mig. De undrar när de ser att min dörr alltid är stängd. Nu kommer den inte att vara det eftersom att min efterträdare har börjat. Marianne berättade också att vår ena fågel har lagt ägg så det kanske blir fågelungar i sommar! När jag pratat färdigt åt vi mat och din pappa berömmer alltid min mat oavsett hur det smakar! Ett smart drag så han slipper själv…Vi gick ut och gick en runda, din mamma blir vältränad nu. Det var lite kallare nu men skönt att komma ut ändå.Fikade lite då vi kom hem, utan kaka! Och sen tittade vi på TV. Vi såg på Lyxfällan och man kan ju alltid lära sig av dem. Vi diskuterade hur mycket vi skulle behöva lägga på mat i månaden. Vi är ju lika dåliga på att laga och planera mat, speciellt att planera för laga kan vi om vi vill. Men vi har dålig fantasi så det blir jämt samma och har vi inte tagit fram något äter vi gärna ute istället så slipper vi laga!Men vi har lovat varandra att vi ska blir bättre på detta och detta skulle du Gabriel lära oss så för din skull måste vi bli bättre. Så imorgon ska nog din mamma börja skriva på en matsedel göra en mall så vi kan fylla i så vi kan handla efter den och inte efter vad vi är sugna på då vi står i affären. När det var slut tittade vi på det vi spelat in på videokameran som din mamma fick i födelsedagspresent. Vi är väl inte världens bästa filmare men vi blir förhoppningsvis bättre. Inte är man lika snygg som man heller trodde, och så har man så konstig röst. Sen gick vi och la oss, låg och pratade ett tag innan vi somnade. Idag gick det lättare att somna, din pappa hann inte börja snarka…  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards