Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 27 aug

Av Carina - 27 augusti 2009 11:04

Din mamma sov inte så bra i natt, oroligt och vaknade hela tiden. Var uppe i natt på toa och läste om en mamma som fått åttlingar i USA, hon är ensamstående mamma och hade redan 6 barn innan. Hon hade satt in 6 befruktade ägg och två av dem delade sig och det blev åtta. Det kändes jobbigt, två räcker ju alldeles utmärkt.

 

Till slut var det morgon och din mamma skulle äta piller. Sov sen vidare en stund innan det var dags att gå upp. Vill ju äta frukost i tid så jag hinner ligga en stund innan vi ska åka iväg. Jag låg på Inga-Britts köks soffa och åt frukost, drack te och läste Ljusnan. Så det gick bra, gjorde mig sen i ordning och så åkte vi till Bollnäs. 

 

Tänkte fika på Krokanen men de hade inga räkmackor. Så din mamma gick vidare. Linda ringde, hon hade fått brev om att få komma på anställningsintervju så hon var så glad. Din mamma tycker ju det är kul men skulle tycka det var roligare om de flyttade upp hit. Hon ska ju i alla fall börja skolan här men får hon jobb så blir det ju inget med det. Kanske kommer hon nästa vecka och skriver in sig i skolan fall i fall.

 

Hittade en räkmacka på ett fik och sen gick jag till stationen och satt mig där och åt. Ringde till din pappa och berättade hur det var och att han fick lova att komma och hämta din mamma på perrongen, jag vet ju inte hur jag mår. Har köpt två ostbullar fall i fall som jag kan äta om jag mår dåligt.

 

Hoppade på tåget och halv vilade hela tiden. Det var en familj men mamma och hur många barn som helst som förde väsen hela tiden. Så din mamma tog upp mp3 spelaren och lyssnade på sommarprogrammen. Det var bättre, han lyssna på flera stycken eftersom det ändå tar 3 timmar att åka.

 

Vi kom tidigt till Östersund och din mamma ringde och sa att vi skulle bli tidig och din pappa hann i tid. Han stod där och såg så söt ut, din mamma blir lika glad inombords då jag ser honom. Det är likadant för din pappa, han sa likadant då vi körde hem. Vi åkte direkt hem. Din mamma var helt slut och jag gick upp och la mig. Vi fikade först och sen kom grannen och undrade om din pappa kunde hjälpa dem och det gjorde han.

 

De bjöd oss på middag som tack och det var ju skönt och gott. De är så glada för vår skull de med och håller tummarna. Det är så otroligt många som håller tummarna för er Knoll och Tott och det är otroligt kul. Vi åt mat och så drack vi kaffe/te och sen gick din pappa in för att flytspackla golvet i köket. Din mamma stannade kvar och spelade spel, det var ett kul spel som din mamma gärna spelar om. Det var en form av Fia med knuff fast med kort. Janita verkar mycket glad för att spela spel och det passar ju din mamma.

 

Då jag kom in igen hade din pappa flytspacklat men han svor som bara den då jag kom. Han hade inget ljus. Så din mamma fick fixa det och då blev det bättre. Din mamma gick upp och la sig och din pappa jobbade. Då han var klar kom han upp och la sig och vi somnade gott. Det är ju alltid skönt att sova i sin egen säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards