Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Käre Gabriel och Valdemar 29 mars

Av Carina - 29 mars 2010 15:30

I natt fick jag väcka er pappa vid tolv, han fick somna Signe. Hon ville bara äta och inte sova och det är lättare för er pappa att somna henne. Er mamma ska akta sig för att hamna i gråtstadiet så då fick er pappa ta över. Då somnade er mamma som en stock och efter 20 minuter sov även er pappa och syster. Er pappa är expert på magmassage och det gillar Signe. Hon sov sen i fyra timmar!


Det blev ingen frukost med er pappa idag för vi somnade en halvtimme innan han gick upp. Men han kom in och pussade er mamma då han åkte. Vi sov vidare. Kvart i nio vaknade Signe och er mamma tog upp henne och vips somnade vi båda två i sängen i 45 minuter. Det gillar inte er mamma, vi har ju andningslarm på henne i hennes säng och det är säkrare att hon sover där. Hon var ju hungrig då jag tog upp henne men hon tyckte tydligen det var mysigare att sova med mamma än att äta.


Efter frukost till oss båda begav vi oss till stan. Vi parkerade på Frösön och gick över bron, då vi gick där ringde områdeschefen i vård och omsorg centrum. Han gratulerade mig och sa att det blev ju lite fel då du slutade. Du skulle ju få en tjänst och vara barnledig från den. Ja, sa er mamma men jag trodde det hade blivit ändrade planer. Så vill du ha en tjänst kan jag skicka papper till dig som du kan skriva på. Gärna det, det är ju precis det er mamma ville. Det känns tryggt att ha ett jobb att gå tillbaka till och fast det just nu inte finns någon tjänst så kommer jag att bli placerad innan jag kommer tillbaka. Det kändes helt otroligt bra då jag la på luren. Det enda jag missade var lönen… men ska påpeka det.


Er pappa ringde så lämpligt så jag berättade för honom och han blev nog gladare än er mamma. Han hade haft lönesamtal med sina chefer och de ville att han skulle vara på sitt jobb och inte ledig en dag i veckan så länge. Det har man full rätt som arbetstagare att ha, men han ska ha det tills i sommar och så ska han ha längre semester. Men er mamma kommer att jobba för att han är ledig även i höst. De kan ju inte neka honom och fungerar det ändå så får de ju i alla fall en glad medarbetare.


Vi lunchade med Maria W och sen var vi och handlade lite och bytte lite grejer. Innan vi åkte hem fixade vi ett konto till Signe i Swedbank med den otroliga räntan 0,1 %. Vi får kolla upp lite angående sparkonto och så när vi hittar ett bättre kan vi byta. Träffade på Mona idag igen på stan, det är kul nu när er mamma träffar folk på stan som jag känner. Signe började bli hungrig så vi skyndade oss hem och hon fick mat och sen även er mamma. Jag börjar bli hungrigare nu, ska nog bre mackor att ha på natten för vid tre-fyra tiden är jag riktigt hungrig… men orkar inte fixa något.


Pratade med er mormor och så med Anna. Då jag berättade för henne att Maggan skulle ha barn sa hon då får jag väl också berätta. De ska ha barn samtidig och dessutom har de också köpt ny lägenhet. Oj, vad det händer mycket medan er mamma är i bubbla. Oj, så kul! Detta var ju mer väntat men jag visste inte om att de var på gång igen. Förra gången då Alice föddes var jag ju verkligen involverad. Det händer tydligen mycket så bara går förbi er mamma. De ska ha dagarna efter varandra. Berättade även denna nyhet för er mormor.


Idag kom innerdörren till klädskrubben upp och så lite termostater. Det händer inte mycket på bygget nu och det är det som er mamma och pappa är mest oense om. Det och tröttheten, vi har jämt tävlingar om vem som är tröttast. Jag känner igen mig i min personal som tävlar om vem som har det jobbigast, nu gör vi likadant. Hoppas vi kommer att få sova mer snart…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards