Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Käre Gabriel och Valdemar 31 mars

Av Carina - 31 mars 2010 16:00

I natt har det gått ganska bra och vid fyra behövde jag bara ge henne mat i två omgångar innan hon somnade själv i sängen. Nästa mål gick vi upp båda två, pappa bytte på henne och jag ammade. Därefter skulle hon få tillägg men somnade. Då sa er mamma lägg henne i sängen ska du se att hon vaknar men icke, så somnade ungen direkt. Vilket hån… hon som aldrig gör det i vanliga fall. Så vi fick ta upp henne igen och väcka henne och till slut fick hon i sig maten och jag pumpade ut till nästa mål.


Vi åt lite frukost och gjorde lite nytta sen gick er mamma och la sig. Er pappa har satt upp rullgardinerna i sovrummet så nu blir det mörkare där inne. Så er syster och mamma somnade så gott då er pappa satte termostater. Er mamma vaknade av att telefonen ringde och det var blomsterbud… undra vem det kan vara ifrån.


Er pappa upptäckte att er mamma var vaken och ville ha hjälp med att dra kabel. Idag fick vi även upp termostater på ovanvåningen. Signe fick mat och sen skulle hon få tillägg. Då brast det igen, er pappa hade så mycket för sig och kunde inte göra det, fast vi har bestämt så. Han kunde ge men inte blanda maten. Vi behövde fixa mat till henne, byta på henne, laga mat, hänga tvätt osv. och er pappa var bara tvungen att göra termostater. Då kom tårarna igen… jag orkar inte gör allt själv. Då kom er pappa på sig direkt och bad om ursäkt och gjorde mat till er syster. Han blir så inne i det han gör och tänker inte längre, han är ju ändå bara man.


Han fick dåligt samvete men så matade han er syster och er mamma kunde hänga tvätt och laga mat. Er pappa berömmer ofta er mamma för allt jag gör och han uppskattar verkligen allt. Han uppskattar också att din mamma säger till då han inte sköter sig. Men din mamma vill inte gråta hela tiden men tårarna kommer utan att jag vill. Jag skulle bara vilja säga till på ett vanligt vänligt sätt men det går inte.


Vi åt lunch och så ringde er mamma till prästen. Vi ska boka tid för dop men det var lättare sagt än gjort. Det är semester tider och de har ju bara halva styrkan även i kyrkan. Hon skulle kolla upp datumen och sen återkomma imorgon. Hon visste vem vi var och att den andra prästen skulle begrava Valdemar. Den prästen har semester så han kan inte döpa Signe och inte hon jag pratade med nu heller utan det blir en annan präst, vem det blir vet vi inte.


Det blev mer i tvättstugan och sen amma igen. Nu gjorde er pappa mat och gav er syster av sig själv. Han ville bara veta ungefär när hon skulle ha det. Då hon ätit gick vi till brevlådan och hämtade posten. Nu är det inte kul att gå här på vägen, antingen gegga eller snösörja. På vägen hem gick vi in till grannen. Han blev så glad då vi kom och bjöd på fika. Han tyckte Signe var så söt och han tittade på henne hela tiden och berättade om hans barn och barnbarn om då de var små. Han kommer nog att uppskatta hennes besök då hon blir större han med. Vi stannade kanske lite väl länge men han tyckte nog det var kul att vi kom.


Då vi kom hem upptäckte er pappa att han inte skulle hinna göra det han tänkt på taket och blev lite besviken. Han upptäckte nämligen att det var mer fel än vad han märkt innan. Vi hinner inte bygga så mycket som er pappa vill nu när vi är hemma men det är ju inte meningen heller. Istället fick Signe mat och er pappa fixade tillägg till henne och er mamma lagade mat.


Det blev en sen middag men en god middag. Jag stekte kotletter, gjorde grönsaker i ugn och grönpepparsås till det. Vi har dessutom blivit bättre på att äta grönsaker till maten, inte idag då vi redan hade massa men ofta har vi tomat, gurka och ruccula sallad. Vi var hungriga och trötta och er pappa ville sova direkt då vi ätit. Men vi skulle ju bada er lilla syster och då blev er pappa matt. Han ville bara sova men det kan man inte med en liten tjej som behöver badas. Hon har ju äntligen fått ett badkar. Vi höll på att fika och som vanligt är er mamma sist, teet svalnar saktare än kaffe. Så er mamma hann inte


I natt har er mamma funderat mycket. Vi är så trötta er mamma och pappa, vi pratar inte med varandra och det gör att vi missuppfattar varandra hela tiden. Er pappa vill få färdigt vårt hus och det vill er mamma också men inser att vi inte kan just nu. Er mamma tar Signe mycket och det gör ju att er pappa kan bygga medans er mamma irriterar sig på det. Er pappa går så in för det han gör att han glömmer bort allt runt i kring sig. Så nästa vecka ska er mamma ta en dag då er pappa får sköta er syster helt förutom amningen som er mamma måste göra.


Er mamma är duktigt på att göra många saker samtidigt och det är inte er pappa. Han ber ofta om hjälp och er mamma hjälper till men han finns inte där då jag behöver hjälp för då bygger han. Er mamma längtar efter att få skura toan upp riktigt ordentligt, få tvätta upp alla kläder och städa inne i vindsskrubben på ovanvåningen men jag hinner aldrig för jag har alltid Signe att ta hand om fast er pappa är hemma. För er mamma har tagit det på sig. Nu är det slut med det…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards