Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Ved och mygg

Av Carina - 24 juli 2012 22:45

Det regnade idag igen då vi vaknade. Ska det aldrig ta slut. Ju mer det regnar ju mer mygg är det och nu har barnen lite väl många myggbett. Småtjejerna har i pannan men de verkar inte bry sig men Signe har stora blemmor som kliar. Signe kräktes igår och i natt vaknade hon och skrek för full hals. Hon fick sova hos oss och jag måste vara helt slut för jag sov som en stock men hon sparkade rejält på er pappa. Elvira sov hela natten, vi var inte ens inne och gav henne nappen – härligt! Vi åt frukost och så bestämde vi oss för att åka hem imorgon istället. Kan vi lasta veden idag och det verkar bli bättre väder i eftermiddag så kör vi hem imorgon eftermiddag. Vi tog det lugnt på morgonen men Signe ville till farmor. Jag klädde på henne och följde med henne. Hon försvann in där och er pappa fixade lite här hemma och jag hängde upp några tavlor. Bland annat bilden på oss då vi precis förlovat oss. Irma och Elvira somnade och eftersom det är så mycket mygg satte vi in vagnen i uterummet hos er farmor och farfar och det gick bra. Er farfar passade dem och kom och kallade på mig då de vaknade. Jag var uppe i stugan och plockade undan. Det behövs inte mycket här för att det sak bli kaos. 5 personer på 36 kvm är inte stort.

Vi åt lunch här hemma hos oss och efter lunchen gick vi upp till norrmannen igen. Denna gång var han hemma och vi pratade lite med dem. Även denna gång fick er syster åka traktor men bara hem. Hon fick gå upp med mig för er pappa skulle fixa lite på lastbilen innan han kom. Signe hade ju varit och letat farmor men hon var ju här uppe. Vi gick sen hem och fikade. Därefter började er pappa och farfar att lasta lastbilen med ved. Jag tog ut alla barnen men det var så mycket mygg att vi gick in till oss istället. Signe jag blev ovänner. Hon har en vilja av stål… och även hennes mamma. Till slut då jag stoppat ner henne i sängen då jag skulle in med Irma och Elvira till farmor somnade hon. Där fick jag sen väcka henne då vi skulle in till farmor på middag. Hon har upptäckt Pippi Långstrump. Jag har spelat in ett kort avsnitt som hon vill se hela tiden. Nu provade jag med en film som också är inspelad men det gick inte så bra. Dessutom blev hon så rädd så pippi hoppade in en tunna och åkte ner för vattenfallet. Då grät Signe så jag fick spola. Efter maten fortsatte er pappa med veden och lastbilen. Er farmor var ute och fixade växter till mig. Signe och blev ovänner igen. Det är inte lätt att vara en glad och pigg mamma då man har 2-3 skrikande barn runt sig. Vet inte vad som farit i dem idag, kunde ju inte heller få hjälp av er pappa. Efter ett litet krig fick jag på en ny blöja på Signe och sen gick hon ut till farmor. Innan hade vi byggt torn med klossar men Irma bara rev ner dem. Elvira tog ner klossarna en och en. Till slut gav jag småtjejerna gröt men de var inte nöjda med det så då er pappa kom in fick han ta tjejerna jag gick upp till oss och städade. Efter middagen var jag uppe och torkade golven och nu ställde jag i ordning efter att golvet torkat. Oj, vad gott det luktar!

Vi gick in till oss och jag ville se Ledin som var på tv. Signe somnade i soffan då jag var i duschen och sen tog jag på Elvira pyjamas och började ge henne mat. Irma somnade som nr två men halv tio sov alla barn. Hoppas nu bara de sover bra i natt. Vi såg Ledin och jag har spelat in det både här och hemma…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards