Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Carina - 3 oktober 2012 21:19

Nu är den arga mamman glad igen    och här har det hänt grejer.

Er pappa var ju i Stockholm och den natten gick bra, oförskämt bra. Jag var bara uppe två gånger! Mindre än jag brukar vara uppe då er pappa tar hälften. På torsdagen var Signe ledig och vi var på kyrkis. Småtjejerna fick sova och Signe fick pyssla själv och det var nog uppskattat. Vi gick efter sången för vi skulle ju hämta Helena som kom med flyget. Det var spännnade, vi såg Helenas plan landa och ett mindre plan lyfta. Kom på att Signe inte hade kissat, så vi gick till en toa och hon är så duktig på att hålla sig. Hon har inte blöja när hon är hemma och det verkar fungera bra. Vi åkte och åt lunch på Svenssons och sen åkte vi hem. Det var kafferep på kvällen men det var bara Stina och jag som kom. Tur att Helena var med och så kom Anna. Hon kom från Stockholm och skulle få middag här hos oss. Nu stannade hon och sov i friggeboden. Det blev mycket snack och det behövde er mamma. Er pappa kom hem från Stockholm och tog tjejerna så de somnade.

På fredagen åkte vi alla tjejer in till stan. Vi skulle handla lite presenter till Irma och Elvira. Det var september marknad i stan och den har jag nog missat de andra åren. Efter lunchen åkte Anna men det var kul att få umgås med henne lite. Vi fick hoppa över fikat för vi skulle hämta kvarglömda badkläder och en gåvagn som jag hittat för 50 kr. Efter det åkte vi och handlade mat.

Då vi kom hem var er pappa i garaget och kopplade. Han får inte vara där ute lördag och söndag och sen ska ha ju opereras på tisdag i handen. Vi åt middag och på kvällen då alla sov spelade vi kort. Det hade vi längtat efter båda två. Hon har inte heller någon att spela med henne. Hon berättade massa roligheter som händer i hennes liv och det gör mig glad. Denna dag var lite speciellt för då lärde Elvira sig att gå!! Hon tog sina första steg på kvällen och vi fick fram kamera och så filmade vi det. Det var häftigt. Irma kollade och blev ockås imponerad. Elvira själv såg så stolt ut då hon gick där, och lite förvånad. Irma ställde sig upp själv som hon inte gjort förut, kanske blir hon lite inspirerad!!

På lördagen var det den stora dagen, då våra små troll skulle fylla 1 år. Nu sover de i olika rum så vi hoppade sången vid sängen, de bryr ju sig ändå inte direkt. De fick istället, höra sång vid frukosten och lite paket innan maten. De var inte alls intresserade av att öppna. De tuggade istället på dem. Efter frukost blev det mer paketöppning. Helena hade paket med från mormor och Thomas, sig själv och familjen Svensson. Vi hade även paket från Anna, farmor och farfar och Astrid och Magnus. Så det blev mycket paket... det kom ju från oss också. Signe hjälpte gärna till och hon fick två paket, ett av Anna och ett av farmor och farfar. Vi hade berättat att hon inte skulle få några paket så hon blev så glad då hon fick. Hon tackade flera gånger. Hon hjälpte Irma och Elvira att packa upp paketen.

Vi packade in oss i två bilar och åkte till Jamtli efter det att barnen hade sovit. Där åt vi lunch och så var vi inne på museet. Det var trevlig där och dit ska vi gå fler gånger. Vi åkte sen hem och lagade tre rätters middag. Helena fixade förrätt, jag middag och er pappa efterrätt. Vi satt i uterummet och myste. Det är ju häftigt att de fyller ett år, att ett år kan gå så fort!! Mina små gullungar, jag älskar er så mycket    och naturligtvis även stora syster   

På söndagen skulle vi ha lite kaffekalas men de flesta kunde inte men tvillingfamiljen kom och de blev ju nästan fullt. Vi bjöd på sju sorters kakor. Jag hade gjort äpplebakelser, jag har bestämt att vi ska ha något med äpplen i fikat på deras kalas i framtiden. På kvällen fick alla barnen bada och det gillar dem. De somnade sen tidig och vi kunde spela mera kort...

På måndagen tog vi det lugnt tills Helena skulle åka hem. Klockan gick så fort och vips fick vi otroligt bråttom. Vi mer eller mindre slängde av Helena i farten. Vi åkte sen till Genvalla där Signe och jag gick och kollade efter flygplanet. Vips så kom det och vi vinkade till Helena. Vi körde hem och då kom Stina, Nils och Moa. Vi fikade lite och firade Irma och Elvira igen. Er pappa kom hem och var i garaget... sista kvällen. Nej, han hann med lite på morgonen innan han åkte till sjukhuset.

På tisdagen var vi hemma, men er pappa ringde då jag skulle lägga tjejerna och var klar så vi åkte och hämtade honom. Han fick inte göra så mycket då han har bandage om handen och så ska han hålla den högt i ett dygn. Jag började rensa bland saker här hemma. Det kommer nog att ta sin tid men idag hann jag med uterum och sovrum. De två enklaste, jag dammtorkade även på bokhyllan vid tv:n och det var verkligen på tiden... Jag åkte och hämtade barnen på dagis och er pappa var hemma med småflickorna. Vi lagade mat och sen tog jag min promenad. Den blev lite sent och blev mörkt men det var behövligt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards