Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Carina - 4 oktober 2012 07:40

Det har varit lite synd om er pappa. Han opererade sin hand i tisdags och han har ont och fingrarna är svullna. Han gör så gott han kan men byta bajsblöjor är inte det lättaste.

Igår var det fotografering på dagis och eftersom Irma och Elvira ska börja till våren skulle de vara med. Jag hade hört lite dagen innan att de kanske skulle ta kortet ute, så jag var förberedd. De var fint klädda men fick ha pippi tröjorna med sig om vi skulle vara ute och så blev det. Vi åt frukost tillsammans hela familjen en vardag, det är inte vanligt. Vi åkte till dagis och var där i god tid så de små tjejerna kunde vänja sig lite. De har inte varit på dagis och lekt, de har bara suttit i bilbarnstolarna. De gillade dagis... Elvira for omkring och hittade saker hela tiden. Irma var med skeptisk som vanlig men även hon gillade dagis.

Gruppbilden togs ute och Irma och Elvira satt hos var sin fröken och det gick bra. Visserligen var Elvira mer intresserad av de andra barnen så jag fick ropa på henne hela tiden. Det bestämdes att även de enskilda bilderna skulle tas ute och det gick förvånansvärt bra. Förutom att de inte log... kanske SIgne men inte de andra surmupparna. Får se hur det blir, de är ju söta ändå. Vi stannade kvar på dagis och lekte och åt lunch. Irma och Elvira åt med god aptit men Signe äter som en liten mus. Efter lunchen åkte vi hem. Alla tre barnen somnade i bilen och vaknade för tidigt och var gnälliga. Mona och hennes tjejer kom förbi på eftermiddagen, de var ju krassliga i lördags. Då de gått sa Signe, vill att de ska komma hit igen. Så vi får väl ses fler gånger.

Er pappa kom hem och gjorde middag, jag fick både bada och gå en promenad. Er pappa städade bilen, den ska in på service imorgon. Barnen somnade tidigt och så även vi. Jag var så trött att jag inte orkade se på tv.

Jag la mig kvart över tio och fick sova ända tills fyra då Elvira vaknade. Hon fick mat och sov sen till kvart över sex. Irma sov hela natten, så det var en helt otroligt bra natt. Signe kom upp och det gick bra med henne med och komma iväg till dagis. Nu har vi ätit frukost och ska göra oss iordning för denna dag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards