Alla inlägg den 12 december 2008

Av Carina - 12 december 2008 22:32

Din mamma vaknade av mobilen men det var ett dovt ljud för din mamma hade för ovanlighetens skull båda öronpropparna i öronen. din mamma brukar ta ur dem i sömnen, vet inte varför med inatt sov din mamma som en stock till kl 5.15 men sen somnade jag om igen.


Det gick bra att lägga sig igår, la ifrån mig mp3 spelaren och läste lite i Svarta Vykort men somnade rätt så snart. Hade förberett gröten så när jag kom upp gick det fort. Men din mamma gick ut till katterna och fyllde på med vatten, gav dem mjölk och mer mat. Tootsie ligger och blåblänger på mig men snart ska hon få komma upp till fjällen och mysa med oss. Pricken blir bara glad då hon ser mig. Det har kommit lite snö, någon cm, det ska komma mer i helgen så jag flyttade snöskyffeln till där bilarna står.
Då din mamma hade ätit gröten klädde jag mig och packade färdigt. Visste inte hur långt det var till busshållsplatsen så jag gick i god tid. Pricken följde med men stannade vid bilarna och det kändes bra.

Det var inte så långt och nu missade din mamma bussen tidigare med 2 minuter och sen är det en halvtimme till nästa. Din pappa ringde och din mamma gick där på 90 vägen med reflexväst och gick vidare till nästa busshållplats. Visste inte hur långt det var till nästa så din mamma stannade där och väntade. Hade din pappa i örat så det gjorde inget att jag fick vänta. Men nu vet jag till nästa gång…

 

Idag skulle vi gå på Lucia firande på rådhuset. Det är en fin gammal sal, Rådhuset i Östersund är jättefint, en stor mäktig gammal byggnad. Det var först en kör som sjöng och sen skulle Lucian komma, nu var hon lite sen så då fick kören sjunga mer. En av männen sjöng O helga natt och det var så fint att din mamma fick tårar i ögonen.

Då Lucia tåget sjöng så sjöng de en ny jullåt om de som inte finns med oss och då tänkte din mamma genast på dig Gabriel och det börjades tåras i ögonen. Det var så stämningsfullt och din mamma blev rörd. Tänk att din mamma skulle vilja att du var med nu när det blir jul, din första jul... din mamma har fått mycket tankar på det den sista tiden. Varför frågorna har kommit tillbaka och kunde vi ha gjort på något annat sätt. Dessutom hur skulle vår jul bli med dig Gabriel, troligen skulle du bli ett berest barn direkt, Lappland, Skåne och Hälsingland på två veckor.

 

Dessutom var det en liten tjej framför din mamma som säkert var född ungefär samtidigt som du och då kändes det ännu mer och känslorna höll på att rinna över. Men det är ju bara två som vet om dig här på kontoret och än så längre räcker det. Din mamma vill inte att de ska tycka synd om mig hela tiden utan vill bara vara. Blir din mamma gravid någongång så kan jag ju berätta.

 

På lunchen var din mamma hos optikern och kollade synen. De ville göra en riktig syn undersökning och din mammas ögon har inte blivit kollade på länge. Eftersom att din mamma är över 40 kollade de även trycket och även det var bra. Synen var som den har varit de sista åren så din mamma fick nya linser och gick och handlade lite fika till resan innan det var dags att gå tillbaka till jobbet igen.

 

Jobbade och idag skulle din mamma ta tåget till Ljusdal där din pappa är. Tåget skulle gå 17.22 så din mamma jobbade fram till dess. Då din mamma satt och väntade på tåget ringde en gammal kompis och pratade. Det är kul när folk ringer till din mamma och ni som undrar varför jag aldrig ringer så är en orsak att vi har så dålig täckning hemma. Samtalet bryts alltid men vill ni, får ni gärna höra er, jag blir alltid lika glad när någon ringer.

 

Hoppade på tåget och redan då det startade kände jag att idag blir resan inte kul. Hade jag inte vetat bättre kunde jag tro att jag var gravid för oj, vad illa jag mådde. Fikade lite men snart fick jag blunda och tänka på annat. Din pappa ringde och vi pratade men sen fick din mamma sluta för jag mådde så illa. Somnade till slut och vaknade en tjugo minuter innan Ljusdal och då mådde jag illa igen. Så din mamma kräktes, kunde inte hålla emot längre. En tjej som satt över gången gick och satte sig någon annanstans… din pappa ringde och din mamma sa att du måste gå nu för jag mår så illa och du måste hämta mig för jag kommer bara trilla av tåget. Han sa att han bara skulle ringa lite men din mamma sa att du måste gå nu.

 

Då din mamma trillade av tåget var inte din pappa där. Det hade din mamma förstått och blev ledsen. Tog mig över spåren till tandläkaren där jag kunde sätta mig på trappan utan att sitta i snö, det är ju mycket snö nu. Tårarna kom och din mamma grät riktigt ordentligt, men fick kläder på mig och började gå. Skickade två sms för att din pappa skulle upptäcka din mamma. Vilket håll skulle din pappa komma ifrån, din mamma ville inte sitta och vänta och började då. Tänkte hoppas att han går ett annat håll och får leta efter din mamma och ångra att han inte kom tidigare. Men din mamma mötte din pappa och kröp genast upp i hans famn och hade genast glömt hur arg och ledsen jag var på honom. Men jag grät nu ännu mer så han fick avsluta telefonsamtalet och ta hand om din mamma. Han hade dåligt samvete att han inte mött din mamma och trodde han skulle vara i tid. Din mamma kände sig bättre då jag fick kramas med din pappa och vi gick hem.

 

Då vi kom hem la sig din mamma sig på soffan och drog filten över mig, din pappa gjorde pepparkaksdeg till din mamma och fixade lite fika. Din mamma mådde som om hon var bakfull och efter lite fika gick vi och la oss och din mamma somnade på studs.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards