Alla inlägg den 16 december 2008

Av Carina - 16 december 2008 22:35

Idag vaknade din mamma med svullna ögon. Det kändes inte alls bra i dem och din mamma fick hälla ögondroppar i dem och så fick jag sätta på lite mascara. Det kan fixa vad som helst, de som känner din mamma skulle ha reagerat på att jag målat mig men på din mammas nya jobb vet det inte hur din mamma är ännu.

Åt frukost, ännu än frukost utan banan i gröten, det är inte så gott men vi ha glömt att handla så din mamma måste komma ihåg det idag.

 

Idag ska din pappa åka till Sundsvall och inte komma tillbaka förrän på torsdag. Din mamma ska sova helt själv i två nätter. Men det kommer nog att gå bra. Det känns inte lika jobbigt längre nu är det mest sällskapet som din mamma saknar. Nu är det precis som att din mamma vet att jag måste sova själv nu när jag jobbar och det är kanske därför som din mamma är lugn. Skulle vilja att grannen hade flyttat in men det har han inte ännu men det är mer ljus här nu då båda grannarna har fått upp ytterbelysning.

 

Din mamma och pappa har ju byggledigt i december och därför har vi inte några ytterlampor ännu. Men nu känns det faktiskt som att vi börja bli sugna på att bygga igen. Så efter nyår sätter vi igång och din pappa ska börja med att sätta upp reglar på ovanvåningen och sätta upp eldosor i huset. Då kan din farmor och farfar komma ner igen och sätta upp skivor på väggarna. Då går det ännu fortare för att få huset färdigt.

 

Din mamma kramades länge med din pappa och pussade på honom innan jag körde till jobbet. Vi ska ju inte ses på så länge… vinkade med ljusen till din pappa då din mamma körde till stan. Idag började din mamma på gruppstationen innan jag körde till kontoret. Det är bra om din mamma träffar personalen ofta men om jag börjar för tidigt måste jag börja på kontoret. Din mamma har nog inte varit så tydlig med vad jag har fått för något jobb. Din mamma är biträdande enhetschef för en hemtjänstgrupp i stan. Vi har ca 90 kunder och 23 ordinarie personal och sen en hög vikarier. Vi är fyra biträdande enhetschefer som ansvara för ett område som är delat i lika många små områden. Vi har sen en chef som är enhetschef, hon är chef över oss biträdande enhetschef, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, distriktssköterskor och assistenter. I varje team ingår en biträdande chef, en sjukgymnast, en arbetsterapeut, en distriktssköterska och så en hemtjänstgrupp.

 

Idag satt din mamma mest framför datorn och hade idag köpt mat med så jag kunde äta lunch på jobbet. Gick vid 17-tiden och handlade julklappar innan jag åkte hem. Men blev sur då jag var på Cervera och gick därifrån, får se om jag går dit imorgon istället eller jag skiter i det. De var inte så service intresserade. Hann precis in på te affären innan de stängde.

 

Pratade med din pappa på vägen hem och sen då jag kom hem och lagade mat. Eftersom att våra matlådor är för två så kan din mamma ta mat med sig imorgon. Åt maten och kollade lite på Internet och skickade lite mail. Fikade lite innan din mamma gick upp till huset för att slå in paket. Hämtade Tootsie i hennes katt hus och tog med henne upp till riktiga huset, där var redan Pricken. Pricken kom och knallade in i huset redan då din mamma kom hem från jobbet och lämnade in sakerna i huset. Tog med resväskan upp också men din mamma ska vänta med att packa tills imorgon.

 

Pratade med din moster i telefon och fick prata med kusin Ian. Han lyssnade intensivt på sin moster, och din mamma längtar så efter honom men nu är det inte så länge tills vi ses igen. Packade in paketen och sen gick din mamma tillbaka till husvagnen, hämtade mat på vägen och satte på datorn och skrev i bloggen.

Din pappa ringde och jag pratade med honom. Han hade varit och hälsat på en kompis i Sundsvall och hade nu kommit tillbaka till hotellet. Det är skönt att höra din pappas röst och önskar att han vore här. Men vi ses ju på torsdag så din mamma får nöja sig men att längta så länge.

 

Fick tips idag om att titta på Doktor Åsas förra avsnitt som handlade om barnlöshet. Gick in på svt och kollade. Din pappa var i telefonen så han hörde en del men sen ville han sova och vi sa god natt och din mamma fortsatte att kolla. Det var en del som din mamma kände igen och speciellt i den ena mamman. Det är ju ganska intressant och visst har din mamma lärt sig otroligt mycket om din kropp sen du föddes Gabriel eller sen du blev till. Nu vet din mamma var som händer i kroppen och har blivit en expert på menscykeln…

Somnade gott efteråt trots att vinden ven kring husvagnen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards