Alla inlägg den 17 december 2008

Av Carina - 17 december 2008 22:36

I natt vaknade din mamma av ett brak, det lät som om någon höll på att slå på husvagnen från alla håll. Det var nog is flak från taket som lossnade nu när det är plusgrader. Men din mamma blev rejält rädd och vaknade och satte mig upp. Kom på att det nog var isflak och om inget annat så låtsades din mamma att det var så för annars skulle jag inte våga somna om. Klockan var ju inte mer än 2 så din mamma hade flera timmar kvar att sova.

 

Din mamma kommer lättare upp då din mamma sover själv för då vet jag att ingen annan tänker väcka din mamma. Så din mamma kommer iväg tidigt på morgonen då din mamma är själv. Släppte ut katterna och hämtade julkorten i huset, körde sen iväg till jobbet. Pratade lite med din pappa men han skulle duscha och äta hotellfrukost, tänk inte på din smutsiga fru som måste laga gröt själv!

Jobbade hårt på jobbet och glömde nästan bort fika rasten, men fick fika samtidigt som vi hade ett möte. På lunchen var din mamma ute och handlade julklappar. Hann med en liten macka på vägen.

 

Vi hade möte på eftermiddagen och då fick vi var sin julklapp, en tvättlapp och en fribiljett till badet. Din mamma valde att få fyra gånger på morgon sim som din mamma tänkte börja på. Efter det hade distriktssköterskorna kakbuffé. Det har de alltid på sista personalmötet och det var säkert 15 olika sorter och det gillar din mamma. Bara småkakor och din mamma var tvungen att nästan äta av alla sorter. Det tog tid innan din mamma kom ifrån jobbet men hann handla lite till innan jag åkte hem.

 

Var inom Coop och handlade för att få tag på julfrimärken men kom ut med en kasse men inga frimärken. Din mamma åkte då till Statoil och de hade äntligen frimärken. Satte på dem på korten som din mamma hade tjuvskrivit på jobbet. Då din mamma äntligen kom hem åt jag mat. Först släppte din mamma in Pricken i huset och satte av det jag hade handlat där. Kollade lite mail och tv och sen gick din mamma och hämtade Tootsie och gav katterna mat och vatten och så hämtade jag saker i friggeboden och sen packade jag in fler paket. Din pappa verkar ha varit snäll för han kommer att få jätte många och din mamma verkar inte alls ha varit snäll för din pappa verkar inte ha köpt så många till din mamma. Då din mamma packade in paketen kom hon på hur många paket som din pappa verkligen får.

 

Ringde till Inga-Britt, vi har pratat en del via e-post men det blir bättre live. Då jag var klar med det tog jag ut katterna och gick till husvagnen. Då kom din mamma på att hon skulle ringa din farmor och meddela vad vi ska ha handlat. De ska till Dorotea och handla imorgon och då handlar de till oss. Pratade med henne en bra stund och sen väntade din mamma på att din pappa skulle ringa men det gjorde han inte.

 

Till slut ringde din pappa, han hade träffat en kille härifrån på hotellet och de pratade teknik. Han var lite samma typ som din pappa och de hade mycket att prata om. Din pappa pratade lite och sen ville han sova. Din mamma tvingade honom att prata en stund till men sen la vi på och din mamma skrev lite i bloggen innan jag somnade. Hoppas det inte händer något inatt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards