Alla inlägg den 8 november 2011

Av Carina - 8 november 2011 17:00

Idag skulle våra små tjejer födas. De var beräknade först till 111111 men sen justerades det på ultraljudet till 111108. Nu hade de ju lite mer bråttom än så... och blir ju 6 veckor på torsdag. Det är konstigt att de justerar datumet då man har gjort äggdonation. Vi vet ju precis vilken dag och tid som de blev till. De blev ju till den 16 februari och flyttade in hos mig den 19 februari. Man skulle ju sen vilja undra då det ena ägget delade sig? Det måste varit tidigt då de verkade ha två moderkakor i en. Att de hade var sin del av den och eftersom vi kunde göra en reducering och ändå att allt gick bra. Det hade inte kanske gått lika bra om ägget hade delats senare. Det kommer vi ju aldrig få veta.


Idag fick tjejerna var sitt guldhjärat och det såg så stort ut på dem. Signe fick ju också ett den dagen hon skulle varit född. Det känns ändå bra att de föddes i september. Er mamma är lite allergisk mot oktober och november var ju långt bort. Tänk om jag skulle gått tiden ut, då hade jag spruckit tror jag. Om inget annat hade jag nog varit helt sjukskriven.

Av Carina - 8 november 2011 16:35

I natt var de små damerna inte nöjda... de ville ha mat hela tiden och höll både er mamma och pappa vakna. Elvira verkar äta hur mycket som helst men sällan. Kräker sen mycket. Irma äter ofta men hur ska man göra för att ändra dem? Då de sover vill de inte äta och fast man väcker dem som tar de sig en liten klunk och sen sover det igen... Imorgon ska vi till doktorn på kontroll så då ska vi kolla lite med detta. De ska få sin första vaccination och hoppas det blir lika bra som med SIgne. Hon har aldrig reagerat för någon spruta. Vi ska vara där redan 8.20


Idag har det blivit mycket gjort här hemma. Er mamma har tagit sig in i tvättstugan och det var inte lätt. VI har en gång till skötbordet och tvättmaskinen men sen var det proppat. Nu har jag gjort om i garderoben så alla barnen saker är där. Ordnat lådor för återvinning av lampor och batterier. Sorterat rätt i backarna och börjat tvätta. Det är otroligt vad med tvätt det blir med två till i familjen. Som dessutom kissar allt på en gång och ofta kissar igenom och kräker. De kissar också gärna på skötbordet och då blir det ofta omklädning.

Er pappa och syster fixade lyse i taket inne i snickarboden igår och nu har er pappa satt upp ytterlampor på baksidan av garaget. Vi bjöd sen hit grannarna på kaffe och tårta. Vi hade ju mycket över och vi borde kanske inte äta allt själv, kul att dela med sig av det goda. Fick lite långkål så nu ska vi prova på det.


Nu är er pappa och hämtar Signe och jag ska börja laga mat. Idag blir det Africano en kycklingrätt jag hittade via Go´kväll. Borde kanske ha sovit idag men jag provade innan lunch men då vaknade Irma. Jag är pigg på dagarna men vid åtta blir jag helt slut. Våra småtjejer har dock bestämt att de ska vara uppe till elva... hur än tidigt vi börjar lägga dem så blir klockan ändå elva. I natt fick er pappa ta lite pass så jag inte orkade. Imorgon ska vi dessutom tidigt och sen ska vi handla då vi ändå är på stan och det tar tid... så det blir ingen vila imorgon heller men kanske på torsdag...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards