Alla inlägg den 22 november 2011

Av Carina - 22 november 2011 16:12

Idag var vi på storshopping. Jag hade hittat en barnhage på blocket och vi bestämde oss för att köpa den. Hon hade även en bilbarnstol och lite annat så vi tog ut lite pengar och åkte dit. Er mamma sa att jag tar ut 1000 kr men jag nöjde mig med 900 då man får hundralappar då. Bilbarnstolen var bra så den tog vi. Hon hade lite mern så det blev en liten grävare, som man har i sandlådan, en tripptrapp stol och en trehjuling. Hon ville ha 1250 kr för det men så mycket har jag nog inte sa er pappa. Jag har nog bara 1150, okej. Men så hade jag ju inte tagit ut allt som jag sa så hon fick 1020 och 30 kr i rikskuponger... så vi gjorde bra fynd. Hade sen lite problem med att få in allt i bilen... En barnhage är perfekt så småtjejerna kan ligga där inne och Signe kan leka på utsidan. Det kan också passa i sommar då de inte kan krypa iväg hur långt som helst.


VIdare till Bvc och vägning och mätning. Vi var hungriga hela familjen för klockan var halvtvå då var där och ingen lunch. Tjejerna gallskrek men de har gått upp bra i vikt så det verkar ju även fungera för Irma. Hon ammar ju mest och vi får tvinga i henne tillägg men det kanske är för hon är mätt? Nu behöver vi inte komma på två veckor och det känns bra. Fick amma den ena då de vägde den andra och sen fick nästa också mat innan vi gick ut därifrån. De fick sen ännu mer mat innan vi åkte.


Igår var er pappa på månadsmöte på dagis och grannen kom in och hjälpte er mamma. Det gick bra, man vet ju inte om alla tre blir förtvivlade samtidigt. Signe var lite reserverad och lekte myckte med sig själv. Hon hittade min gamla bävernylonsoverall och ville ha den på sig... och även mössan. Kanske lite varmt? Då klockan var nästan åtta kom hon och tog mig i handen. Ledde mig till tvättstugan och då var hon trött, ville ha pyjamas. Hon fick det och sen satte vi oss i gungstolen och det tog inte lång tid förrän hon sov gott, min lilla gullunge. Jag brukar kalla henne min mirakelunge för det är hon ju. Grannen gick hem då er pappa kom hem. Vi hade fikat på lakridskolor som jag gjorde. De var goda men det skulle varit mer lakrids i dem tycker jag.


Helgen har gått bra, vi har sovit ganska bra och fått lite gjort hemma. Dagarna går ibland så fort att man knappt hinner med. Idag skulle vi även ha handlat mat men vi hann inte så er pappa och Signe får åka efter maten. Så idag blir det mamma scans köttbullar och makaroner. Jag håller på att fixa vinterkläder till alla i familjen. Lägga det i rätt låda, hitta alla vant- och sockpar. Det känns skönt för varje kartong som försvinner. Ska dammsuga imorgon på dagen nu är jag rätt så trött när jag tänker efter. Skulle säkert behöva sova men ska snart sätta på maten och tömma köksbordet och diskmaskinen, sätta på en maskin tvätt och hålla elden vid liv i kakelugnen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards