Alla inlägg den 18 november 2011

Av Carina - 18 november 2011 10:07

Igår var vi på återbesök på neonatal. Nu träffade vi även doktorn som kollade på tjejerna. Personalen är så gullig som jobbar där och blir så glada då man kommer och hälsar på dem. De vägde, mätte och gjorde undersökning på dem och allt såg bra ut. Elvira har dragit ifrån och väger nu 4240 gram och är 54,5 cm lång medans Irma ligger lite efter på 3920 gram och 53 cm lång. När jag undrade lite om det sa doktorn, de är tvillingar och ska vara olika. Det är nog så sant, men det är lätt att jämföra dem. Låt dem vara olika och är det så att de äter olika låt dem gör det. Det är ju så att fortfarande så ammar Irma mer och är inte så förtjust i flaskan men då får hon amma mer. Elivra går ju upp i vikt fast hon kräker mycket. Nu behöver vi inte komma på fler besök utan man kan anse oss utskrivna. Vi ska tillbaka med Elvira i januari-februari och kolla hjärtat men det är ju en annan kontroll.


Vi har ju lärt oss att allt tar så mycket tid så vi var ute i god tid. Er pappa åkte iväg med er syster på dagis och då han kom hem så packade vi in oss och åkte till stan. Vi lämnade in nycklar för vi behöver fler, man måste ha extranycklar. Hämtade en blöjhink på Babyproffsen och sen åt vi på Max. Det är lättast att köra in där och ta en lunchmeny på Drive-In och äta i bilen. Då behöver vi inte ta in bilbarnstolarna. Vi har ju dem bältade nu och det är lite jobbigt att ta ut och in hela tiden. Gjorde lite mer ärenden och sen upptäckte vi att vi hade nästan två timmar kvar innan vi skulle vara på sjukhuset! Tjejerna började gny lite så vi körde till Edenbos konditori och fikade. Då sov tjejerna som stockar... Vi gick igenom vad som ska göras inne. Skrev en liten lista och hoppas vi hinner med något innan jul. Det var bra att ställa upp allt som ska göras för nu kan vi se att det finns även småsaker att göra. 

Trygghansa ringde om barnförsäkring. Jag sa att vi får se hur det går, vi har ju förtidigt födda barn och de får inte alltid försäkring har jag sett på Plus. Ja, det gällde inte dem? Men Signe blev godkänd innan vi lämnade neonatal så det kanske går bra med dessa också. Vi får se vilket bolag vi väljer. Elvira åt lite mat innan vi åkte.


Er mamma är ju nojig och orolig för att alla barn ska dö. Vi har ju andningslarm och det är tryggt men vi har ju inte det då de är ute i vagnen, i bilen eller i babysittern. Jag kollar ofta om de andas men jag orkar inte alltid och måste stålsätta mig själv. Jag kan ju inte stanna bilen och kolla hela tiden. Jag måste bestämma mig för att de lever. Det är lite enklare med Signe men jag kan gå upp och kolla henne också på natten eller rycka i henne då vi kör bil. Nu når jag inte småtjejerna och ser inte dem heller. Vi hade spegel med Signe men vi kan nog inte se alla tre med dem hur än vi gör? De sitter ofta i babysittern och jag kollar dem ofta men jag måste ju även göra annat...


I natt sov vi som stockar? Förra natten sov småtjejerna bra men då var stora syster vaken. I natt la jag mig 22.30 och då sov er pappa sen en halvtimme. Elvira kom dock inte till ro så vi gick ut i soffan och somnade båda två. Jag vaknade halv tolv av att min nacke var helt stel... sen sov jag till 04.00 då Irma vaknade. Var vaken i en timme och matade båda två, Elvira fick även tillägg av pappa. Sen vaknade jag igen halv åtta så jag har sovit mycket bra idag. Även er pappa fick sova, fast han fick gå upp sex. Han och Signe fick gå upp då, hon ska till dagis och han jobbar ju på fredagar. Jag hade bestämt mig för att ge dem tillägg på morgonen så jag kan få äta frukost innan det bli lunch men nu fick de ändå amma då de vaknade ganska tidigt. De var ju inte nöjda me det och Irma slög tillägget och det är ovanligt. De fick tillägg och sen fick de amma lite till innan jag fick frukost. Men klockan nio hade även jag fått mat. Tände i kakelugnen för det är lite ruggigt...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards