Alla inlägg den 10 november 2011

Av Carina - 10 november 2011 09:26

Igår var vi hos doktorn med småtjejerna. Jag trodde de skulle få en spruta men de skulle bara titta på dem. Vi har en mycket bra doktor och hon jobbar tydligen också på neonatal, i ett annat landsting och det känns extra tryggt då man får barn för tidigt. De växer då det knakar... och det är speciellt långa! Nu var Elvira tyngre än Irma, förra veckan var det tvärtom. Så vi pratade mat med doktorn. Vi har ju upptäckt att de äter så olika. Elvira äter mer tillägg och mer sällan medan Irma äter ofta och ammar mest. Doktorn sa att det är inte så vanligt att man helammar då man får tvillingar och speciellt inte om de föds förtidigt. Så hon var nöjd med min bröstproduktion. Däremot kom hon med konkreta amningstips och det uppskattar er mamma. Ofta får man bara lite lulliga svar men nu sa hon att vi skulle göra allt vad vi kunde för att få dem att äta samtidigt. Antingen skulle vi ge ena flaska och den andra bröstet och sen göra tvärtom vid nästa mål. Ett annat alternativ är att de båda ammars först och sen får de flaska. Vi måste försöka hitta på en lösning så jag lättare kan dubbelamma. Då vi var klara där började vi direkt med det nya tipset. De fick först amma och sen fick de tillägg. Jag hade som tur var lagt ner nappflaskor och tillägg i skötväskan. Vi var inne på öppna förskolan och fick gratulationer. De kände inte igen er pappa förstås men då er mamma kom in så visste de.


Vi var sen och gjorde lite ärenden och så åt vi på Max. Er mamma äter så otroligt fort nu. Det måste vara något inbyggt för vips är maten nere och i vanliga fall äter jag inte alls så fort. Tack vare vi var hos doktorn så tidigt, 8.20 så kom vi hem i hyfsad tid. Då gick er pappa ut till garaget och fixade ljus på utsidan. Er mamam städa kylen och det var verkligen på tiden. Kastade inte så mycket, vi har blivit mycket bättre på att äta upp vår mat. Till slut var jag så trött att jag gick och la mig. Somnade en kvart sen var det en av smådamerna som ville ha mat...  Signe blev hemkörd idag och det var skönt. Vi åt mat och sen gick Signe och jag till grannen. Jag har varit i kontakt med skatteverket igen och jag hade ännu en gång fyllt i blanketten fel. Så nu ska jag skicka in ytterligare en blakett och grannen har en skrivare. Signe gillar att få komma iväg på lite små utflykter.


Er pappa var trött igår. Han har lätt för att prioritera bygget framför allt annat. Så nu var han helt slut eftersom förra natten var lite jobbig och otrevlig. För även Signe var vaken i natt. Hon fick somna om i vår säng men er pappa la tillbaka henne igen sen då det var matning. Jag har fått en spricka i ena bröstet så det gör så j-vla ont då de ammar. Letade upp amningnappen och den gillade Elvira. Det fungerade ganska bra med vår nya rutin men på kvällen är de otröstliga. Vi kom till slut på att Elvira hade inte fått något tillägg för vi var båda trötta och förvirrade. Till slut somnade de och jag släckte 22.15 och 22.25 vaknade Signe... De har sen sovit bra inatt. Vaknade fyra och sen åtta. Kanske är vi på rätt väg... Så imorgon måste er pappa få sova på dagen då Signe är på dagis och inte bygga.  Er mamma ska försöka åka till kyrkis med småtjejerna.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards