Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Carina - 8 oktober 2008 11:38

Idag var det sista dagen på dialogen för denna gång. Din mamma var utsövd, eller borde vara det i alla fall för jag sov 10 timmar i natt. Sista dagen är ju både kul och tråkig, dels är det ju skönt att det snart är över för det tar ju mycket på krafen att hålla utbildning samtidigt är det trist att det är slut. Nu vet vi inte när vi ska ha något ny utbildning igen.

 

Även denna dag gick bra. vi har gjort ett bra jobb Anneli och jag. I alla fall tyckte din mamma att det var jätte kul att jobba med Anneli. Jag fick nya insikter och det var kul att jobba med någon ny. Din mamma skulle vilja jobba ytterligare en gång till med Anneli så vi kan rätta till lite av det som vi inte var så nöjda med.

 

Vi var klara och åkte hem vid tre tiden. Din mamma sa hej till Anneli och körde mot Ljusdal. Fick tanka några liter i Järvsö och sen tankade din mamma fullt i Ljusdal. Städade klart och kände att jag var trött. Det tar energi att hålla utbildning och krafterna tar helt slut då man kommer hem. Men fick klart hemma och backade till och kopplade på släpet och körde.

 

Stannade på Finess och handlade en macka som jag skulle äta längs vägen. Har ju fika med mig, gott att dricka te längs vägen. Brukar fika i Ytterhogdal och i Åsarna. Men nu fick jag fika tidigare för jag var hungrig. Åt upp mackan redan i Kårböle och drack te.

Hörde på boken då jag körde hem och då går det lite fortare.

Inga-Britt ringde och kollade hur det hade gått för oss. Det är bra att reflektera med ytterligare en annan. Det är lätt att jämföra varandra och man får nya insikter.

 

Din pappa har kapat och målat 72 bräder idag. Det ska vara till vårt nästa fack i taket. Det var duktigt av honom. Nu kan vi sätta det taket nästa gång vi är hemma.

 

Det var härligt att se din pappa igen. Blir alltid lika glad då jag ser honom. Även Pricken och Tutan kom och mötte mig då jag kom hem. Jag har inte varit på två veckor nu, visserligen har det inte hänt så mycket för din pappa har inte heller varit här så mycket men det har hänt lite på tomten.

 

Vi ska åka till Sundsvall imorgon så vi la oss tidigt. Din mamma var jätte trött efter utbildningen så jag somnade som en stock.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards