Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Carina - 2 oktober 2008 08:40

Sov som en stock i natt, inga öronproppar hade rymt i natt. Packade färdigt, packade lite igår men nu är jag färdigpackad. Din mamma åt även idag en god frukost. Vi fick lämna in vår packning på hotellet så vi slapp bära omkring på den. Vi har god tid på oss innan tåget går hem norrut.

 

Idag regnade det inte och det var ju bra. Idag blev vi uppdelade i två olika grupper och vi delade upp oss så Inga-Britt var i en och Åsa och din mamma var i en. Allt för att få ut så mycket som möjligt av dessa dagar. Det var bättre att vara i en liten grupp.

 

Då vi hade reflektion sa din mamma att jag inte gillade lokalen för att det inte fanns några fönster. Detta har jag inte tidigare varit med om, men det kändes konstigt att jag inte fick se ut. Din mamma är inte så mycket för frisk luft i den bemärkelsen men när jag inte fick se ut så blev jag stressad.

Då vi åt lunch sa en av handledarna att om man har det grundmönstret som din mamma har så vill man inte bli begränsad. Vi sätter oss ofta vid fönster och inte inne vid väggen. Det passar ju precis på din mamma. Gillar fönster och vill gärna sitta nära där.

 

När vi var klara satt vi kvar och fikade, vi hade ju inte så bråttom. Sen gick vi till hotellet och hämtade våra väskor. Tog tunnelbanan och gick upp på fel stället och blev lite vilsna. Men din mamma hittade en Max och behövde lite mat. Din mamma kan inte äta på tåg för då blir jag åksjuk. Skulle nog inte heller klara mig ända till Gävle så det var bara att gå in och beställa. Mina vänner väntade på mig och sen åkte Inga-Britt och jag hemåt. Åsa skulle stanna i Stockholm.

 

Vi pratade vidare om dialog nästan hela vägen hem. Då vi kom till Gävle hade vi inte så bråttom att stiga av, det var ju många på tåget. Men det visade sig att det gick vidare till Sandviken och då fick vi bråttom. Din mamma hade ju en mycket tung väska.

 

Din mamma hade kollat med Maggan om hon kunde hämta mig och det skulle hon. Vi åkte vägen om OK så din mamma kunde handla lite mjölk och bananer. Så det kunde bli frukost till din mamma, visserligen har hon vant sig vid hotell frukost men nu får det bli havregrynsgröt…

 

Ringde till din pappa och pratade med honom tills din mamma somnade i örat på honom. Nu ska vi äntligen ses i flera dagar, han kommer efter jobbet imorgon. Då ska din mamma se till att vara hemma.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards