Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Carina - 3 oktober 2008 09:06

Din mamma hade satt klockan idag, för din mamma skulle till jobbet. Idag skulle din mamma avsluta på Hamrelund. Skulle tömma datorn och så skulle jag skriva blädderblocks blad till dialog nästa vecka. Det känns skönt att komma tillbaka till Hamrelund. Det ska vara öppet hus där idag och då passar det ju bra att din mamma kommer just idag.

 

Tog lite sovmorgon och kom till fikan. Vi kom ju hem sent igår och då var din mamma ju jättetrött. Det kändes lite konstigt att sitta där i soffan och att personalen inte kom till mig och ingen ringde mig. Men jag satt inne på rehab där jag känner mig hemma och kollade igenom datorn. Träffade några av personalen som jag inte träffat innan och det kändes bra. Tackade dem speciellt som jag fått Gabriel halsbandet av. Det är jag så glad för, har det på mig varje dag.

 

Hade lunch med Inga-Britt, åkte till henne först och fick låna blädderblock. Vi pratade dialog och så gick vi till Strands och åt. Vi satt på samma bord som din mamma och pappa satt på då vi träffades för första gången. Nu är det snart ett och ett halvt år sedan, oj vad tiden går. Det går ju inte att låta bli att tänka på det då man är där. Blir lycklig inombords då jag kommer dit. Kan se din pappa framför mig och höra alla hans frågor, för de var många…

 

Då jag kom tillbaka var det öppna huset i full gång. Din mammas chef var där och sen kom tidningen. Äntligen, vi har ju försökt många gånger men nu kom de i alla fall. Din mamma köpte en kopparkittel som vi ska ha på vedspisen.

 

Din mamma blev trött och åkte hem efter fikat. Skulle skriva färdigt blädderblocken hemma, det fanns ingen plats för de där och jag hade glömt boken hos Inga-Britt. Hade tänkt sova då jag kom hem men din pappa ringde och jag pratade med honom istället. Då din pappa kom tog vi en dusch och sen kastade vi oss iväg till Kina. Skulle äta middag där med Maggan och familj. Vi kom in springande och då hade de nästan redan beställt. Din pappa kom hem senare än vad vi trodde.

 

Det smakade bra och sen följde vi med dem hem. Din mamma och pappa gick tillsammans med Nils och Maja. Det var skönt att få lite frisk luft och en promenad. Vi drack lite kaffe och fikade hemma hos Maggan innan vi åkte hem och la oss. Vi var trötta båda två och stöp i säng.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards