Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Carina - 1 oktober 2008 12:17

Vaknade av att klockan ringde. Din mamma hade letat öronproppar inatt igen, tar ut dem i sömnen. Gick ner för att äta frukost, tänk din mamma gillar hotellfrukostar. Äter inte det nyttigaste utan det godaste. Så man behöver sitta länge så man får i sig allt gott!

 

Vi tog en promenad till konferens centrat. Det visade sig ligga granne med volley boll förbundet där din mamma har tillbringat mycket tid. Så jag kände igen mig. Vi gick upp och vi var spända av förväntan på dessa dagar. Vi vill ju veta så mycket som möjligt och de andra som var här i våras verkade nöjda med sina dagar.

Vi var en stor grupp och det blev lite krångligt men vi gick ut i smågrupper och fick prata med varandra så istället. Vi presenterade oss i gruppen och delade med oss av våra erfarenheter. Vi har ju inte så mycket erfarenhet men vissa hade ju hållit utbildningar i 8 år och var mycket erfarna.

 

Det var en bra dag och din mamma hade ju inga förväntningar eftersom att jag inte visste vad som skulle ske. Vi fick i alla fall god mat och fick mycket nya intryck.

Då vi skulle gå hem ösregnade det och då menar jag verkligen ösregna. Din mamma hade sin nya jacka på sig och gore-tex skor så jag höll mig torr så långt men jeansen var bara att ta av då vi kom hem. De var helt dyng sura.

 

Då vi bytt om gick vi ner i centrat. Vi bodde mitt i Solna centrum och det fanns hur många affärer som helst där nere. Så vi gick in i alla och kollade, vi handlade lite var men inte så mycket. Din mamma handlade te, brukar göra det då jag kommer iväg. Lite kul att prova på nya sorter.

Vi åt även innan vi gick upp. Vi var på en taco bar men det var inte så speciellt gott men det var ju mat i alla fall. Din mamma gick upp för att ringa din pappa och de andra gick för att handla lite fika till oss.

 

Då din mamma hade pratat med din pappa och badat fikade vi. Men det visade sig att gräddbullarna var för gamla, så gamla att inte ens din mamma åt upp sin. Men drack te.

 

Denna kväll blev det mycket dialogsnack. Vi var ju i olika grupper och hade fått olika erfarenheter som vi nu delade med oss till varandra.

Somnade gott!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards