Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Carina - 9 oktober 2008 18:08

Vaknade av klockan och längtade efter en sovmorgon. Varför ska man jämt gå upp tidigt varje dag? Din mamma är inte morgon pigg, vaknar aldrig pigg men det gör din pappa. Tur är väl det, vi skulle ju åka till Sundsvall idag.

 

Din mamma är mest ett sällskap idag men vi ska också köpa kakel och klinkers. Vi hade fika med oss och stannade på halva vägen och fikade. Din pappa släppte av din mamma vid biblioteket för där ska din mamma sitta idag då din pappa jobbar. Men stora stan har inget bibliotek som öppnar innan 10! Tom i Ljusdal öppnar de innan. Så din mamma fick sätta sig i väntsalen för bussarna så länge. Det regnade så det var inte så kul att gå och promenera. När klockan väl blev 10 gick jag tillbaka till biblioteket och satte mig där vid ett bord. Tog upp datorn och satte igång och skriva.

Din mamma fixade också ett lånekort. Tänkte låna mp3 böcker men kom ju på att jag kunde ladda hem dem utan att låna dem när jag satt här, men till en annan gång kanske.

Nu laddade jag hem alla mp3 skivorna de hade, det var inte så många.

 

Din mamma satt och skrev rent dialogpapperna. Hann ett kapitel och sen stod din pappa framför näsan på mig. Han hade skickat ett sms och frågat om vi kunde äta lunch ihop. Men din mamma hade inte hört det. Han fick inte ringa då man inte får prata i telefon på biblioteket. Din mamma blev så glad då jag såg honom och packade genast ihop och följde med honom.

Vi gick och åt där vi var när din pappa fyllde 40 år. Maten var god och vi satt där en stund och pratade innan din pappa var tvungen att åka tillbaka till jobbet igen.

 

Din mamma fortsatte att jobba, fixade ett kapitel till och sen skrev jag i bloggen. Det är så lätt att komma efter då vi jobbar från morgon till kväll. När jag är i Ljusdal pratar jag i telefon och hittar på annat.

Tröttnade på att skriva och gick och fikade istället. Men det dröjde tills din pappa kom så datorn kom upp igen och jag skrev vidare.

 

Då din pappa hämtade mig åkte vi till k-rauta och handlade kakel och klinkers. Vi hade ju redan bestämt vad vi skulle ha så det var egentligen att hämta det. din mamma hittade en liten groda i kakel, det är en kakelplatta som är vit och en groda som är svart och så fogar man in den. Så en platta är olik men det är ju roligt. Måste ju sätta den så den syns i tvättstugan.

Det var tung last och vi handlade i två omgångar, kakel först och sen klinkers och sådant som fix och fog.

 

Då vi var klara där åkte vi till en fabriksförsäljning, där ska vi handla tallrikar då vi ska flytta in. Sen åkte vi till en av din pappas gamla jobbarkompis. Din mamma har träffat honom flera gånger och nu blev vi inbjudna på middag.

Det var trevligt, han hade renoverat köket och då hamnade ju genast samtalsämnet på byggande. Troligen ska de även bygga hus så de frågade ut oss mycket om allt man ska tänka på.

Vi fick även efterrätt och åkte hem vid åtta tiden. Vi har ju långt hem men det var ju kul att vara lite social för omväxlings skull.

Vi hade värmt vatten till termosen hos Per så vi stannade på halva vägen och fikade. Vi var båda godis sugna så vi svängde in i Bräcke på en mack. De skulle stänga om 5 minuter så det var i grevens tid.

 

Vi somnade ovaggade ikväll igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards