Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 1 nov

Av Carina - 1 november 2009 09:30

Vi hade somnat men bara för en stund sen då vi vaknade av att kompressorn startade. Din pappa hade glömt att dra ut sladden då han var kvar. Din mamma sa att du stänger av den tills imorgon kväll! Men han gick ner och drog ut sladden direkt och det var ju bra det. Dags att sova vidare…


Din mamma vaknade av att din pappa gick på toa, det var mörk ute så din mamma ville inte gå upp ännu. Din pappa gick ner och fyllde på systemet som var tomt, kom sen upp och luftade innan för sängen. Då gungar det bra i sängen och det är omöjligt att inte vakna. Din mamma hade tur idag för din pappa gick och la sig igen och vi somnade båda två och då din mamma vaknade var klockan halv tio.


Då din vi vaknade berättade din mamma om hur jag hade känt benet på Totta igår och att jag var rädd att det inte står rätt till. Att din mamma är orolig för att de inte rör på sig som de ska, eller som din mamma tycker och då sa din pappa. Jag blir ju också orolig då du säger så… men du säger ju att de rör sig. Din mamma glömmer så lätt, dessutom sa han att det var ju så även då du Gabriel låg i magen. Att du inte alltid sparkade så mycket som din mamma tyckte.


På helgerna äter din mamma både frukost uppe i sängen och nere hos din pappa. Då han var uppe i morse tänkte din mamma, hoppas att kommer upp med en macka men… icke sa Nicke. Din pappa började jobba då vi ätit men då var ju klockan halv elva så det var en sen start idag. Idag ska nästa påsadling och foder upp på ovan fönstret. Din pappa ska även jobba på sitt jobb idag.


Din mamma mår idag, liksom igår inte bra på förmiddagen. Mår illa och är inte hungrig, det blir bättre på eftermiddagen men jag känner mig inte alls bra. Dessutom går jag omkring och tänker hela tiden att jag vill att barnen ska röra på sig. Nu gör de inte det och din pappa tycker att din mamma oroar för mycket. De kanske ligger så att du inte känner dem och de är ju inte så stora ännu. Men din mamma har hela dagen försökt få dem att rör sig.


Det gick inte riktigt som din pappa hade tänkt sig med fönster foderna. De stämde inte och han svor hela tiden. Det gick ont hela tiden, inte nog med fönstret, han tappade saker, fick gå ner och hämta saker han glömt, ja allt var fel. Till slut kom de upp men det tog denna dag, och då är ändå inte de yttersta foderna där. Vi trodde det skulle gå lättare att sätta upp detta då din pappa gjort ett likadant igår, men…


Din mamma har städat undan lite här och där och så uppdaterar jag hus bloggen. Det börjar försvinna saker nu här så det blir mer luftigt. Mycket har hamnat i garaget och nu rensar din mamma ut det som går att ta bort i köksdelen, allt få inte plats.


Efter middagen åkte din pappa till sitt jobb och jobbade lite, duschade och rakade sig. Han blev så fin då han kom hem. Han gick direkt upp för att kolla på tv om Saabs nästa ägare, kanske… Din mamma var nere och fortsatte städa och tvätta. Idag den första november har våra solpaneler genererat värme i två timmar! Det är helt fantastiskt, det är ändå i norrland.

 
 
Ingen bild

Kia

3 december 2009 21:54

Tack för tips om klinik. Vår lilla ängel heter Angelina (liten ängel) och föddes den 4 oktober 2004. Vi har inte fått någon förklaring till hennes död. I dag har vi en helt underbar liten adoptivdotter men att adoptera ett barn till tar - liksom för det vår lilla flicka - en evinnerlig tid och åren bara går....
Vilka fina sidor du har. Lycka till med allt.
Hälsn Kia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards