Alla inlägg den 27 november 2009

Av Carina - 27 november 2009 15:30

Idag var det förmiddags jobb och det var det för din pappa med och det var bra. Då fick din mamma frukost tidigt och så kunde jag vila tills det var dags att åka. Din farmor och farfar åkte iväg till Jula så fort de hade öppnat och det var tur det för sen satte din mamma igång och spy. Det var längesen jag spydde så ordentligt men det är alltid skönt efteråt. Din mamma mår alltid bättre efteråt. Det är ofta tandborstningen som gör att jag spyr men jag använder mig också av det ibland då jag vill spy. Din mamma kan inte sätta fingrarna i halsen…


Inte nog med det så fick jag rejält näsblod. Din mamma har lite näsblod nu och då men inte som idag. Funderade ett tag på att bli hemma men sen lättade det och blodet stillade och jag åkte iväg. Idag tog jag på mig stödstrumpor, kände att det kanske var dags för det nu när jag både hade spytt och fått näsblod.


Det var i alla fall skönt att komma hem tidigt på dagen. Din pappa, farmor och farfar var redan hemma och hade ätit lunch. Din mamma hade med lite på jobbet och gick upp och la mig då jag kom hem. Vilade hela eftermiddagen men sen var din mamma lite piggare på kvällen. Har haft ont i magen mest hela dagen och haft lite sammandragningar men det är väl växtvärk. Vi ska ju till sjukhuset på ultraljud den 1 december och då kan din mamma fråga om magontet.


Det var meningen att din farmor och farfar skulle åka hem imorgon men din pappa vill att de stannar en dag till så det blir helt klart nere för målaren. De är ju gärna här då det är något att göra så de gick med på det. Denna gång har din mamma lagat mat en gång, det är rekord för din mamma lagar aldrig mat då din farmor är här. De fick korvstroganoff och de verkade nöjda.


Tänk att det alltid är skönt att få lägga sig och sova. Fast din mamma ibland ligger hela dagen så längtar jag alltid tills man får lägga sig och sova på riktigt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards