Alla inlägg den 30 november 2009

Av Carina - 30 november 2009 15:45

Idag var det jobbedag för din pappa igen och för din mamma också för den delen, men inte så tidigt. Din mamma var helt slut, somnade då din pappa var nere och åt frukost. I vanliga fall brukar vi ropa till varandra, din pappa tycker inte att det är kul att sitta där själv nere… så vi har lite samtal mellan våningarna. Jag orkade inte ens ha tvn igång. Vaknade då din pappa kom upp men maten men orkade inte äta något.


Din pappa åkte på jobbet och din mamma somnade om igen. Då jag vaknade åt jag en macka och drack lite äpplejuice och somnade om igen. Fick sen gå ner och värma vällingen och äta nästa macka men somnade sen om ytterligare en gång. Satte då klockan så jag inte skulle försova mig… hade nu tvn på i alla fall som lite sällskap.


Fick till slut sätta mig upp och ta fram datorn för att vakna. Sover som en kratta på nätterna, fats nu har det fungerat många nätter men ibland vaknar jag hur ofta som helst. Då jag låg där med datorn på magen kände jag hur det sparkade hela tiden. Sa till dina syskon att detta gillar mamma… sparka hur mycket som helst!


Gick upp och klädde mig och gick ner för att äta lunch. Fick sätta igång diskmaskinen för vi hade inga bestick och så eldade jag lite till i kakelugnen. Din pappa satte igång en eld i morse men din mamma var ju inte nere och höll den vid liv. Åt lunch och skrev lite i husbloggen, upptäckte att klockan var mycket och körde till jobbet. Det har snöat hela förmiddagen och det är ju så underbart, nu när de dessutom lovar kallare väder så det stannar. Hoppas det inte blir mer snöfritt före din mammas födelsedag i april. Hemma i Skåne säger vi ju alltid, slaskar Anders, braskar julen eller tvärtom men det gäller ju inte riktigt här. I så fall blir det en grön eller slaskig jul här men det gör ju mig vilket som eftersom att vi är i Skåne då.


Jobbade och sen åkte jag till din pappas jobb och så hämtade vi lite julsaker och annat på gamla stationen. Förhoppningsvis ska din mamma kolla upp det imorgon. Oj, vad vi har mycket skit där uppe!! Körde hem och åt varmkorv med potatismos och sen började din pappa jobba igen. Satte upp panel i uterummet. Han har meddelat målaren att det är klart för målning på flera ställen.


Din mamma vilade dock sig resten av kvällen. Till slut kom även din pappa upp och vi kollade på tv innan vi somnade. Imorgon ska vi på ultraljud och det är skönt men samtidigt fruktansvärt. Bara man visste att det var liv i magen så hade det varit lugn. Men din mamma är mycket mer lugn nu än förut. Jag tror att allt kommer att bli bra nu när vi är på kontroll så ofta.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards