Alla inlägg den 17 november 2009

Av Carina - 17 november 2009 11:30

Din pappa tänkte åka till Sundsvall idag och tänkte gå upp extra tidigt för han var tvungen att vara där klockan 10 då han skulle ha samtal. Men han hade lite svårt för att lämna din mamma idag. Det är inte så ofta som vi är ifrån varandra och det är jobbigt att lämna. Hade din mamma inte jobbat så hade jag följt med men nu får jag vara hemma men ska åka till honom imorgon.


Din mamma tog sig ner till frukost idag och höll din pappa sällskap. Flyttade så vi kunde sitta sidan om varandra för nu är vi som grevinnan och betjänten och sitter i var sin ände! Din pappa fixade välling och kom upp med till din mamma då han skulle åka så det åt jag i sängen. Sa hej till din pappa och han åkte iväg i mörkret. För mörkt är det… ingen snö bara regn och blask, nu har din mamma längtat länge efter snön men nu känns det som om det borde ha snöat för längesen.


Din mamma somnade om och vakade då din pappa ringde och somnade och vaknade igen då han ringde igen. Fick så ta mig i kragen och se till så jag kom upp. Ska ju jobba i eftermiddag så jag måste ha ätit innan jag åker. Tänkte lägga mig i badet så jag började hälla upp vatten och då ringde telefonen. Det var en chef i östersunds kommun och hon undrade om jag vill jobba där min sista tid nu innan jag blir sjukskriven på heltid? Det är inom omsorgen och där har inte din mamma jobbat ännu men nu skulle jag ju bara hjälpa henne, hon håller på att anställa en biträdande enhetschef. Så din mamma bestämde med henne att jag skulle komma idag på min ordinarie arbetstid.


Ringde sen min vanliga chef och berättade att jag inte kom och hon visste ju att det skulle bli så. Hon har ju anställt en vikarie för din mamma så jag är över på mitt vanliga jobb. Då jag tänkte hoppa i badet igen ringde barnmorskan. Hon berättade att jag hade 128 i Hb men det visste jag ju sen igår och att jag hade spår av äggvita i urinen och hon vill att jag skulle komma och lämna ett nytt prov. Så vi bestämde att jag skulle komma innan jag åkte till jobbet.


Kom till slut ner i badet och läste boken om graviditet och vad man ska äta. Inte enligt livsmedelsverket utan som Tommy Svensson, Utbildningscenter

www.utbildningscenter.se tycker. Han är emot tillsatser i maten och det är ju naturligtvis extra viktigt då man inte äter bara för sin egen skull. Efter badet gick jag och åt lunch, var jättehungrig och då jag väl fick maten i munnen mådde jag bara illa. Fick ligga lite och vila innan jag kunde gå upp och göra mig i ordning.


Åkte i rask fart till barnmorskan då jag var sen pga mitt illamående. Hon sa lugn i backen… och jag fick pinka i en mugg. Denna gång blev det inte så mycket heller men så det räckte för att kolla och jag hade fortfarande lite spår av äggvita men inte så mycket. Hon skulle dock skicka resten till odling om jag kanske har urinvägsinfektion. Jag fick med mig ett nytt rör som jag ska ha med nästa gång vi ska dit men morgon urin den gången.


Kom för sent till mitt nya jobb men det gjorde inget för hon hade besök. Då han gått pratade vi lite om er Knoll och Totta. Din mamma berättade också om dig Gabriel, att vi åkt till Riga, hur jag har mått och att vi byggde hus. Berättade också att jag varit hos barnmorskan men jag hoppas på att det är lugnt.

Hon berättade att jag skulle hjälpa henne med några LASS ärende och att jag ska sköta dem under den dryga månad jag är här. Detta är helt nytt för din mamma men nu har jag ju chansen att lära mig lite av detta. Det känns trist för din mamma hade jätte gärna stannat där jag var men nu blev det ju inte så.


Hon visade mig mitt kontor och det är ett nytt och ljust rum. Vi fikade lite och då sa min chefs chef att jag blir anställd direkt under honom och att jag kommer att vara oplacerad. Det var i alla fall vad din mamma uppfattade för jag har fått ett anställningsavtal fram till jul här på detta ställe. Ska prata med min vanliga chef och kolla med henne om hur det blir, jag är i alla fall inte varslad.


Eftermiddagen gick fort och din mamma fick uppgifter till imorgon. Var uppe och skulle och boka bil och träffade där min gamla kollega och det är kul att vi jobbar så nära varandra. Innan jag åkte hem tog jag in mina mappar till mitt nya kontor som jag fått nyckel till och sen körde jag hem.


Din mamma var trött men var tvungen att äta då jag kom hem. Fick sladderblaskan med posten, nu har din mamma blivit prenumerant. Åt lite pannkakor och kollade Internet och eldade i kakelugnen. Jag hade idéer om att göra massa nu när jag kom hem. Städa undan i köket eller rensa ut det som är i vårt framtida sovrum. Men det nya jobbet gjorde sitt på mig och jag var helt slut. Orkade knappt fixa mat. Gick upp och la mig och kollade på tv. Gick ner och eldade två gånger till under kvällen och fixade även lite fika senare.


Var tvungen att hålla mig vaken tills 21 då din pappa skulle ringa. Han skulle se på Äntligen hemma och jag på Sommarpratarna. Din mamma berättade om denna händelserika dag… både barnmorskan och nytt jobb. Han blev först lite orolig men lugnade sig sen då din mamma berättade att dagens prov hos barnmorskan var bättre. Det känns så konstigt att din pappa är borta för det brukar han inte vara. Han var så nere då han åkte idag men det var bättre nu sa han och det hördes bättre. Trots att din mamma är helt slut så är jag alltid pigg då jag släcker lampan. Hoppas jag kan sova bra i natt, ska ju upp tidigt imorgon och fixa både frukost och vara på jobbet kl 10.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards