Alla inlägg den 24 november 2009

Av Carina - 24 november 2009 15:30

Din mamma hade inte tagit upp telefonen igår kväll och det gjorde ju inget tänkte jag då men i morse ångrade jag mig… då ringde den 6.15 och skrålade där nere. Din mamma for upp och tänkte inte riktigt på att jag kanske inte skulle må så bra av att springa upp och ner för trappen. Slängde mig på sängen igen och stängde av alla larm. Din pappa vaknade naturligtvis och sa att då är det väl lika bra att vi går upp… nej! Nu har vi chansen med sovmorgon så vi sov vidare. Då din farmor och farfar är här lagar alltid din farmor frukost. Så vi somnade om och din mamma vaknade av att din pappa gick ner och undrade varför, men din farmor hade fått fel nyckel. Kom inte in i huset… men din pappa kom upp igen och la sig hos din mamma en stund till. Nu gör ju din farmor frukost.


Din pappa kom upp med en macka och din mamma åt den i sängen. Gick sen ner och drack välling och åt lite macka till. Skönt att få vara lite social. Sen började det byggas och städas. Din mamma låg och vilade, jag är trött idag.


Är trött på att inte orka… vill inte vara trött längre. Din mamma är en aktiv människa och ligger sällan på latsidan. Nu är det, det ända jag gör. Ska jag göra något måste jag vila innan och vila efter. Det känns som om jag bara latar mig… vilken tur att min omgivning inte tycker likadant. Ibland blir din mamma så trött på att bara ligga, tårarna är nära ibland och det känns inte bra. Din pappa får slita med allt och jag bara ligger här… kollar på tv och leker med Internet.


Att din mamma är trött nu kan ju bero på mitt nya jobb, dels att jag jobbar och dels att det är nytt. Det kan också bero på att vi har gäster här. Det känns extra jobbigt att vila då det finns fler här som är aktiva och jobbar hårt. Är det bara jag och din pappa så gör det inte så mycket.


Idag fick jag i alla fall lite gjort, men inte förrän på eftermiddagen. Då städade jag lite i tvättstugan och så tvättade jag lite tvätt. Nu var i alla fall det rummet fixat. Din farmor torkade sen golvet så nu är det riktigt fint i tvättstugan och vi ser golvet.


Vi fick igång vårt bredband idag, din pappa satte in routern. Vi beställde det igår och idag var det klart. Det fungerade direkt, men din mamma satte först på den gamla datorn för där är det redan installerat och fungerar det då så fungerar det överallt. Nu är den gamla datorn i uppror ibland men idag fungerade det bra. Det gick sen lätt att fixa det på den nya och det känns som att komma till himmelriket. Din mamma har ju haft så stora problem med vårt trådlösa som sitter i usb kontakten. Den är ranglig och det kopplar jämt ner hela tiden och din mamma blir irriterad.


De andra byggde och lilla rummet blev klart idag, färdigt för målning. Efter middagen åkte din mamma på klädparty, Lingon & Blåbär. Det är kul att din mamma blir inbjuden till träffar i Orrviken så man får träffa lite folk. Det var kul att kolla in alla kläderna, det verkar vara bra kvalitet. Din mamma trotsade mig själv och köpte två bodys till dina syskon. Din mamma kommer inte att bli mer ledsen för det om det skulle hända något. Köpte även presenter, en tröja till din pappa och två halskragar till dina föräldrar till julklapp. De är i bomull och din mamma har en i fleece men den blir ju håret helt elektrisk med. Så din mamma var nöjd då jag åkte hem, fick ju även en äpplepaj innan vi åkte. Det blev ju en del barnsnack men det var bara din mamma som var gravid.


Din mamma hade ont i magen på kvällen men det var väl all anspänning att få åka iväg på träff, det går ju över. Din mamma var trött så då jag kom hem låg redan din pappa och din mamma somnade gott sidan om.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards