Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 5 nov

Av Carina - 5 november 2009 21:00

Din mamma sov som en stock så jag märkte inte att de åkte till jobbet. Skönt att få sova länge om morgonen. Jag gick ner och fixade lite frukost och gick upp och åt den i sängen. Mådde inget vidare, hulkade på toan men spydde aldrig. Jag får akta tandborsten för annars kommer det. Ångrade mig nästan att jag bestämt träff men en dialogkompis, men tänkte jag kan väl lika väl ligga på hennes soffa som här i sängen. Då får jag åtminstone sällskap.


Hon hämtade mig och jag hade packat ihop alla mina saker. Vi åkte hem till henne och sen kom ytterligare en dialogkompis. Vi fikade och pratade en massa. Vi kom in på dig Gabriel och hur det gick till. De var ju med då din mamma var gravid. Du låg ju i magen då vi gjorde vår dialog handledarutbildning. Det känns bra att prata om det nu, visserligen blir din mamma lite tårögd fortfarande men det är ju helt annat nu. Det är dessutom mycket lättare att prata om det nu när Knoll och Totta ligger i magen. Det är också kul att folk vill höra och att de vågar fråga, för det är inte alltid så. Din mamma delar gärna med mig av vår erfarenhet.


Vi pratade också om våra karlar. Din mamma trodde ju aldrig att jag skulle bli så positivt beroende av någon och har kämpat emot att bli det bra länge. Känner att jag kan umgås med din pappa dygnet runt jämt utan att tröttna. Våra samtalsämnen tar aldrig slut och vi tillbringar gärna vår tid ihop. Din mamma har tänkt att det kanske beror rätt mycket på att du dog i magen Gabriel men så är det kanske inte. Båda mina dialogkompisar sa att de är likadana och de trodde att det bara så att vi har hittat rätt. När det är klockrent, som din pappa säger, så tröttnar man inte på varandra. Jag hoppas det är så och det känns som att de kan ha rätt. Det var skönt att höra att jag inte är ensam om detta.


Vi körde till Bollnäs och åt lunch innan vi åkte på mötet. Mötet gick bra och det är alltid kul att träffa dessa människor. Din mamma är ju inte så aktiv men det kändes extra kul att de såg till att det blev ett möte då din mamma var i Bollnäs. Det blev lite bråttom sen då vi skulle gå för din mammas buss gick och det blev ont om tid. Jag fick skjuts dit och hann med bussen bra.


Kom hem till Maggan och fick middag och sen låg jag där på soffan och latade mig mest. Pratade skit med Maggan och umgicks med barnen. Det var skönt att bara vara, jag blev uppassad av barnen och vi kollade på bilder på huset. Maggan var på övning först men kom hem sen och vi pratade en massa. La mig i ganska bra tid för att orka imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards