Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 13 nov

Av Carina - 13 november 2009 21:30

Din pappa åkte till jobbet som vanligt. Vi ska åka till stugan idag och vi packade redan igår så det är klart. Vi har ju inte så mycket med oss nu längre för vi har allt där, men din mamma har specialkläder nu för tiden. Vi ska ju också ha mat, det handlar vi på vägen men vi ska ha kylväskan med oss. Din mamma vilade i form hela förmiddagen och gick inte upp förrän din pappa kom hem. Idag har jag tänkt en del på din moster och morbrors pappa John. Han skulle ha fyllt 75 år idag men han dog alldeles för tidigt, redan 2003.


Han packade in i bilen och så åkte vi. Vi stannade i Strömsund är vi åt på Sibylla. Eftersom vi åkte till lunch hade de lunch på matsedeln också. Så din mamma åt kassler med ananas och inte ris som din mamma tänkt sig, utan pommes. Det ska vara en hamburgerkedja för sådant. Vi åkte vidare och stannade i Hoting och handlade på Ica. Idag skulle vi faktiskt kunna handla i alla affärer längs vägen, vi brukar inte köra upp så tidigt. Även lilla affären i Ormsjön kunde vi ha handlat i men de har inte fullt sortiment.


Vi fikade lite i Avaträsk och sen kom vi upp lagom till middag. Efter middagen gick din pappa till stugan och satte igång vattnet och packade in våra saker. Det var kallt och fullt med snö. Det är det ju inte hemma hos oss. Katterna blev glada över att se din mamma. Vi fikade lite till innan vi gick hem till oss.


Din farfar hade verkligen eldat… det var tom så din mamma tyckte det var varmt. Vi kollade på tv och drack julmust, årets första. Idag har vi köpt choklad kalender till varandra som första adventspresent. Det känns skönt att vara här, lugnt och skönt och så slipper man laga mat och diska. Din pappa ska fixa lite men han får myror i kroppen då han kommer hit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards