Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Carina - 4 oktober 2011 18:55

Nu har vi varit på neonatal i 6 dagar, eller inte er mamma för jag blev inte utskriven från BB förrän dagen efter. Vi bor bra, har var sin säng, skinnfåtöljer som går att fälla, tv och eget badrum. Irma och Elvira bor här med oss i en gemensam korg. De är uppkopplade för de ligger på värmebädd. Håller inte temperaturen själv riktigt ännu. De har sonder men de ammar mycket. De har båda två vid olika tillfällen ätit all den måltidens ranson så de slapp sondas.


Dagarna går utan att man gör så mycket. Igår var jag med er syster Signe på utflykt på stan. Vi tog vagnen, min första tur ute sen jag kom hit. Vi gick och handlade lite kläder till hennes småsystrar. Jag tycker att de iaf kan få några egna kläder, dessutom har vi inte så mycket kläder i storlek 50. Det var mysigt att vara ensam med Signe och det blev mycket pussar och kramar. Vi fikade sen med er pappa då vi kom tillbaka innan de åkte hem till er farmor och farfar igen. De har varit här sen i fredags så de har tagit hand om Signe. Nu har de åkt hem idag så er pappa ska sova hemma i natt.


Får se hur det bli i natt, de är värst. Vi har fått två nattugglor... de ska äta var 3:e timme men på natten vill de gärna vara uppe mellan matpassen. Vi matar kl 21 och sen sover vi och går upp och äter frukost till morgon målet 9. Däremellan äter de kl 00, 03 och 06 och man skulle kunna hinna sova 2-2,5 timmar mellan passen men då passar de på att vilja ha lite kärlek. Det är tur att vi ännu en gång fick världens sötaste barn så de är lätt förlåtna... och det konstiga är att man orkar.


Idag var jag och vägde mig och jag har redan gått ner alla 15 kg. Kollade även mitt Hb och det var 96 i fredags och idag var det 107 så det känns bra. Nu kanske jag inte behöver äta blodkorv resten av året!


Nu ligger mina gullegryn och sover och jag har satt mig med en kopp te och en kanelbulle och firar den dagen. Livet känns helt underbart just nu!! Saknar bara min stora tös så otroligt mycket!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards