Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Carina - 6 oktober 2011 17:10

Igår kväll och idag i eftermiddag provade jag att dubbelamma. Det var spännande, inte minst genom att fåtöljen inte är så bred så det gäller att ingen av tjejerna trillar av... det är inte lätt. De är ju inte så duktiga på att amma nu när de är så trötta så de släpper hela tiden och då gäller det att hålla i armar och sikta. Men förhoppningsvi blir de bättre på det.


Signe har varit här idag och det förgyller dagen. Vi har varit inne på lekterapin idag och där gillade Signe att vara. Det känns bra att den finns när hon ska vara här mer i helgen. Hon är också en sådan stolt storasyster. Hon har suttit med sina lillasystrar en åt gången idag och hon är så duktig. Hon klappar fint men vill inte att de tar på henne. Hon har också pussat dem och är så gullig. Även er mamma har fått mycket pussar och rejäla kramar.


Elvira har varit på ultraljud idag. Hon hade bara två blodkärl i navelsträngen och då kan man få problem med kisseriet och njurarna. Men allt såg bra ut och det verkar inte vara några problem. Vi får se imorgon då det är rond. Annars går ronderna fort här. Känns allt bra? Har ni några frågor? Tack för idag då! Det är maten som avgör då vi kommer hem. De ligger fortfarande på värmebädd så vi kan inte åka ut i vagnen. Den ska vi hämta imorgon. Nu har Irma växt ikapp Elivra på vikten i alla fall. Idag är de ju en vecka gamla   

Av Carina - 6 oktober 2011 09:49

Just som man blivit glad över kanske få amma dessa barn så hände ingenting... De har båda två ätit sin fulla ranson vissa mål och det är kring 40 ml och sen vips ammade de 2 eller inget fast de låg där! Jag fick börja pumpa och då kom det bara mindre och mindre, paniken kom smygande. Dessutom har jag väl kommit i fatt verkligheten och hormonerna slår volter. Så igår blev det mycket gråt över ingenting och allting. Maten sinar, jag är helt slut, saknar er syster Signe och allt annat.


Er mamma och pappa fick gå på en promenad, köpte en mössa till Signe som vi fick inslagen. Hon måste ju också få lite guldkant i vardagen. Hon är ju så duktig. Det har fungerat så bra på dagis och det känns bra. Hon har sovit hemma med pappa nu i två nätter, har fått sova i min säng så det blir mycket pappa mys. De behöver de nog båda två.


De har peppat mig här med att maten inte försvinner bara så där utan det är tröttheten och att man är ledsen och orolig som gör det. Så igår bestämde de att jag skulle få sova i natt. Ammade kl 21 och sen 22.30 innan jag somnade. Fick sen sova till 06 då de kom in med Irma till mig. Ammade henne och sov sen till 09. Helt underbart, tur att man inte har svårt för att sova. Nu har de sondat barnen medan jag ätit frukost och pumpat och det känns mycket bättre idag. De gav flickorna mat på flaska i natt (efter att jag har gett min tillåtelse) för de behöver ju suga och det har gått så bra. Nu nästan längtar jag efter att de ska vakna men jag ska nog hinna med en dusch innan resten av min familj kommer.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards