Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Carina - 18 oktober 2011 21:33

Idag kom Bvc på hembesök. Det har ju hänt lite här sen hon var här sist. Så vi hade hembesök för er syster hade vi ju bara sovrum, uterum och tvättstuga klart. Köket var på plats men det var för övrigt en byggarbetsplats och vi hade betonggolv. Signe var hemma idag och det tyckte hon var kul så hon fick träffa henne också.

Vi vägde dem och er mamma har varit lite orolig över att de inte äter som de ska. Eftersom Irma inte vill ta flaska så känns det inte bra. Nu hade de gått upp bra i vikt och då räcker min mat och det känns bra. Ännu väger de inte lika mycket som Signe vägde då hon föddes och ändå är de snart tre veckor gammal. Det skiljer bara tjugo gram på dem.


Jag frågade lite om bröstmjölk, hade en massa frågor. Tar den slut då de suger? Hur fort kommer det nytt? Hon sa att det tar inte helt slut men det minskar, inte som att man stänger av en kran. Det kommer nytt hela tiden så man behöver inte oro sig för att det inte har bildats nytt. Jag fick de svar jag ville ha och det känns så bra att det fungerar med amning än så länge. Eftersom de hade gått upp så bra i vikt behöver vi inte väcka dem på natten om de sover. Nu vaknar de ganska bra själv med tre timmars mellanrum men kanske ska de få tillägg på kvällen. Vi får se hur vi gör. Det var en bra träff och hon lyssnar bra på oss och kommer med bra inlägg. Vi fick en ny tid om en vecka och sen en tid till doktorn. Det blir mycket koller nu, då vi har tre tider på sjukhuset också.


I natt var Elvira otröstlig, hade ont i magen. Eftersom er pappa sköter rapning och bytning av blöjor hade han en tuff förnatt. Jag hjälpte även till lite för vi är ju trötta båda två. Resten av natten fungerade bra och Signe kom in ovanligt sent. Det kanske blir att hon sover i sin egen säng en natt snart. Det stod städning på schemat idag också. Det kan ju inte se ut hur som helst då vi får besök. Jag rensade även ut i garderoben. Ut med sommarkläder och gravidkläder och in med de andra kläderna. Jag tappar byxorna som är mina större och det är kul så nu ska jag börja använda mina vanliga byxor. Hoppas på att kunna få börja röra på mig snart. Har funderat på att gå på några pass, zumba eller pilates. Jag behöver stärka mina magmuskler för de finns i princip inte!!

Vi har bestämt oss för att se till att det blir bra inne nu medans er pappa är hemma. Vi ska städa och få i ordning på allt. Vi har ju inte riktigt flyttat in ännu utan bara tryckt in saker här och där. Inte heller har vi städat ordentligt sen vi flyttade in. Igår torkade er pappa av alla innerdörrar och nu nästan skiner de. Det ska komma upp lite lister, tak under balkongen och annat smått och gott. Då har vi ju er pappa inne om vi behöver hans hjälp.


Er mamma hade tänkt att Irma och Elvira skulle födas idag. Då hade jag gått in i vecka 37 och barnen är klara. Dessutom fyller jag halvår idag och min farfar skulle blivit 105 år men nu blev det inte så...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards