Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Carina - 9 oktober 2011 10:09

Nu börjar er mamma tröttna på att vara här. Jag är helt osocial och telefonen är tyst. Jag tycker faktiskt synd om mig själv ibland, jag är ju ändå den som måste vara här, jag har ju maten. Jag kan gå ut men visp hade tiden gått och det var dags att äta igen. De ska ju ha mat var tredje timme och däremellan ska jag hinna pumpa helst två gånger, bara 5 minutrarer men ändå. Duscha, äta och helst vila. Alla säger att vila nu så mycket du kan men när? Tiden går så fort. Det känns mycket bättre då er pappa och syster är här så det inte är så ensamt. De åkte hem sent igår, kanske lite väl sent då er syster blev rätt så gnällig men ultraljudet tog ut på tiden.


Elivra har ju fått ett blåsljud och igår gjorde de ultraljud på hennes hjärta. De skulle gjort det kl 13 men det blev 17 och där försvann min utepromenad, genom att bara få vänta. Man väntar mycket här... Allt verkar se bra ut men det var en annan doktorn som skulle titta på det och så får vi se om det hinner växa ihop innan vi åker hem. SIgne hade också blåsljud men det hann växa ihop innan vi åkte hem. Det är vanligt för förtidigt födda att ha blåsljud. Er mammas bror Nicke hade ju också blåsljud som inte försvann. Då han sen dog av hjärtfel känns det lite oroligt att de har blåsljud. Han dog av hjärtmuskelinflammation så det hade inget med blåsljudet att göra men ändå. Det är så skönt att de tar vår, eller min, oro på allvar här. Det är helt underbar personal här. De tog ju tjejerna i natt, då de fått tolvmålet tog det ut dem och kom tillbaka med dem i morse vid nio. Så jag fick sova rejält i natt med.


Igår drog båda tjejerna ut sina sonder och nu ska vi försöka klara oss utan. De får nöja sig med att amma och dricka på nappflaska. Då övar det ju också sig på att suga och ammmar förhoppningsvis mer och mer. Jag små pumpar ju för att lura kroppen och det verkar fungera och det går ju bra då det bara är 5 minuter åt gången.


Även idag kommer Signe hit och idag ska vi gå ut en sväng. Vädret är inget kul men det ska bli skönt att få lite frisk luft. Er pappa ska ta hit mössa och vantar till mig. Jag missade ju det varma vädret för så låg jag här inne, nu är det ju verkligen höst och snart vinter. Er mamma vill ju gärna ha snö men det kan vänta lite så man får lite fina höstdagar först. Men löven är nästan borta då det har blåst och första frosten har kommit. Er pappa måste ta upp grönsakerna i trädgårdslandet...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards