Alla inlägg den 16 december 2009

Av Carina - 16 december 2009 18:45

I natt har din mamma sovit som en stock. Vaknade av att din pappa ringde och var då långt inne i en dröm så det tog lite tid att fatta att det ringde. Hade tvingat honom igår att ställa klockan fem minuter tidigare så han hann ringa till mig. Annars är han så stressad och måste vara där då och kan inte prata då det är någon annan i hans omgivning… ibland är han hopplös. Men nu fick din mamma i alla fall 6 minuter och det får jag ju nöja mig med.


Din mamma satte på tv och spelade in julkalendern fall i fall jag skulle somna om. Din mamma sover så gott till tv ljudet och adventljusstakarna. Jag gick ner och fixade frukost och kollade på julkalendern men sen sov jag. Då jag somnar om så där sover jag som en stock och kan knappt vakna. Fick till slut sätta mig upp så jag skulle pigga på mig. Åt resten av frukosten och kollade tv.


Tänkte bada och din pappa hade eldat upp i tankarna så det var fullt med varmvatten igår och nu gick jag ner för att kolla hur det stod till.

Men nu var det inget varmvatten i tanken, vi eldar för kråkorna så länge vi inte har termostater. Vi har ju å andra sidan inga dörrar så det kan ju kvitta. Vi får nog bara elda då vi ska bada. Det var meningen att din mamma skulle hoppa i det igår men pratade i telefon och kollade på tv så det blev inte. Nu fick jag tända upp en ny brasa och samtidigt tog jag en fika och gick upp och skrev i bloggen. Det var längesen sist. Din mamma är så tom i bollen nu för tiden. Lägger all min kraft på att jobba 25 % och hoppas jag blir sjukskriven helt nu då jag ska till doktorn imorgon.


Tog tag i dammsugaren och började dammsuga där uppe. Det var längesen men nu när jag har fixat med kläderna kom man in med dammsugaren och det var skönt att få rent där. Det är så tomt här uppe nu och det känns så bra. Ska dammsuga resten ikväll men jag måste först flytta lite saker och det var jag inte sugen på nu.


Hoppade i badet och jag hoppas barnen gillar att bara varmt för det gör deras mamma. Då jag badat klart masserar jag alltid magen med duschen, jag tror att de mår bra av det och så sjunger jag Kumba ya för dem. Hoppas de kommer ihåg det sen då de kommer ut. Idag har det inte varit så mycket liv på dem och det oroar alltid din mamma. Imorgon ska dessutom jag själv gå på ultraljud och det gillar varken jag eller din pappa. Din pappa skulle vilja vara med och din mamma är så orolig över om det skulle vara något fel att jag är själv. Ska nog kolla upp flygtider redan idag så jag vet om det finns något plan din pappa ska kunna ta om det mot förmodan händer något imorgon.


Skrev lite i bloggen då jag åt lunch, bakade pepparkaksbröd i mina nya fina formar. Har fått en snögubbs- och en granform och de blev jättefina där i. Gick sen upp och vilade mig lite innan det var dags att åka. Kom iväg lite väl sent och de klagar jämt på att skåningar inte kan köra bil då det bli snö men det gäller norrlänningar också… de kör jämt i 30 då det är snö på vägen. Hamnade bakom en sådan nu och det är inte första gången. Hittade en parkeringsplats inne i stan, jag skulle handla lite mat till julfesten och en paket. Hittade ett fint rött fat som passade i pris och så handlade jag te att ta med till Skåne. På konsum var det sölkorvar igen… men till slut kom jag därifrån med maten och körde till gamla jobbet.


De var julfina redan då jag kom och så var de i full fart på att fixa all mat till julbordet. Din mamma känner sig hemma här och det var skönt att träffa alla igen. Vi åt god mat och din mamma fick i sig mycket mat men blev proppmätt. Då efterrätten kom fick jag tvinga ner lite av det och satte mig sen i soffan och vilade mig. Då kom tomten och din mamma fick en senapsburk. Maria fick mitt fina fat och var jättenöjd och det var ju kul, funderar på att köpa ett till mig själv också.


Din mamma stannade kvar en stund till men då klockan var över tio åkte jag hem. Var helt slut, då jag kom hem pratade jag med din pappa. Han hade också precis kommit hem. Hade glömt att gjort mackor men jag orkade inte gå ner och göra det så jag får fixa det imorgon bitti. Sa god natt till din pappa och läste lite innan jag somnade.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards