Alla inlägg den 11 december 2009

Av Carina - 11 december 2009 18:30

Idag åkte din pappa till jobbet som vanligt, han var lite piggare men inte pigg. Din mamma ska jobba förmiddag och då är det bra att komma upp tidigt så jag kan vila lite innan jag åker iväg. Kom iväg tidigt och det är lika bra att passa på då man mår bra. Vi hade möte som vanligt och det bjöds på lussebulle och pepparkaka.


Vi såg en film om Barda teatern här i Östersund, som är för funktionshindrade. Den var bra och sen skulle vi ha diskussioner men först kom säkerhets ansvarig och skulle prata sånt. Då satt din mamma där och funderade, vi är 10 i rummet och tre är skåningar… lite häftigt. Vi gick igenom brandmodulen i programmet och din mamma berättade om mina erfarenheter i Bollnäs kommun och hur bra det var för oss sen vi gjort den första jobbiga ronden.


Efter han gått hade vi diskussioner och då fick din mamma sig en riktig tankeställare. Vi pratade om att personalen inom omsorgen är lite dålig ibland på att ta till vara brukarnas intressen och gör istället sådant de gillar själv. Det var en kille som ville gå på bowling och då hade personalen sagt men du kan ju ändå inte spela bowling så då gör vi något annat istället. Ja, så har din mamma också tänkt, men varför måste man spela bowling? Det är ju faktiskt kul att titta på då andra gör det. Det kände som att det kom en kägla mot huvudet på mig i hög fart, vad inskränkt du är Carina. Ja, vi behöver nog alla börjar tänka i andra banor, ändå tycker jag att jag är ganska öppen i sinnet  men tydligen inte tillräckligt.


Dagen gick fort då vi hade möten hela dagen. Din mamma la också in om semester då jag äntligen är i rätt organisation. Ska även ta flex ledigt nästa fredag, sista arbetsdagen. Åkte sen hem och då jag kom in såg jag att det kommit dit soffor. Din pappa hade fått hjälp av en på jobbet så nu har vi var sin soffa att ligga på. Det är din pappas gamla skinnsoffor i vinrött skinn, de ska inte vara här sen men nu duger de. Det är ju bra med skinn då det dammar så.


Efter middagen satte din pappa el och din mamma började städa på ovanvåningen. Hjälp vad vi har saker men ingenstans att förvara dem. Dessutom är det så otroligt skitigt då vi aldrig städar men innan jul ska det väl blir fint på ovanvåningen i alla fall. Då vi kände oss nöjda med det tog vi fikat och fikade i soffan. Låg där sen och kollade på elden i kakelugnen och det kändes som sådan lyx, vilken fredags kväll. Nu är det inte bara pinnstolar på nedanvåningen längre och det känns bra. Nu kan man ta hit gäster igen… Somnade gott den kvällen!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards